اظهارات سخنگوی اشتون درباره حق غنی سازی ایران

اظهارات سخنگوی اشتون درباره حق غنی سازی ایران
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 20:36

سخنگوی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که هیچ کس با دستیابی ایران به حق هسته‌ای و غنی سازی مخالف نیست، و ایران باید تضمین‌هایی را درباره مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود بدهد.

"مایکل مان" شامگاه پنج شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، با اظهار امیدواری برای به توافق رسیدن ایران و 1+5 گفت: نمی توان از پیش بینی ها سخن گفت ولی امیدواریم که پیشرفت بیشتری حاصل شود.
وی تأکید کرد: گفت و گوهای هسته‌ای فقط یبن ایران و 6 کشور است.
مایکل مان با این ادعا که غنی سازی 20 درصد در ایران غیرضروری است، خاطرنشان کرد: در صورتیکه تغییری واقعی و عملی صورت گیرد و گامهایی مثبت از جانب ایران برداشته شود، برخی تحریم ها لغو خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه اجازه صحبت کردن در خصوص جزئیات مذاکرات هسته ای را ندارد، اظهار داشت: باید از ایران تضمین هایی را در خصوص مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور به دست آوریم.
سخنگوی کاترین اشتون تأکید کرد: هیچ کس مخالفتی با دستیابی ایران به حق هسته‌ای خود ندارد؛ و ما با حق ایران برای غنی سازی مخالف نیستیم ولی تردیدهایی داریم، ما باید به تضمین‌هایی از سوی ایران مبنی بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور دست یابیم.
وی ادامه داد: قطعنامه هایی در شورای امنیت و آژانس وجود دارد که در آنها از ایران خواسته شده غنی سازی را متوقف کند.
مایکل مان با بیان اینکه ایران ثابت کرده که می خواهد به مسأله هسته ای پایان دهد، خاطرنشان کرد: ایرانی ها باید ثابت کنند که مواضعشان تغییر کرده است.
مایکل مان اظهار داشت: ما خواستار ورود به مذاکرات جدی با ایران هستیم.
سخنگوی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: شش کشور خواستار آن هستند که در گفت وگو با ایران به نتیجه برسند.
مایکل مان با بیان اینکه مذاکرات بسیار پیچیده است، خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته نشانه هایی مثبت از سوی ایران دریافت کردیم.

پربیننده ترین خبرها