اختلافات بین القاعده و داعش بالا گرفت

اختلافات بین القاعده و داعش بالا گرفت
شنبه 18 آبان 1392 - 10:13

سرکرده گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) در نواری صوتی از ایمن الظواهری سرکرده القاعده به علت اعلام انحلال داعش انتقاد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ایمن الظواهری" در فیلمی که چند شبکه ماهواره ای عربی آن را پخش کردند، انحلال گروه داعش را اعلام کرد.

الظواهری افزود : ابوبکر البغدادی به عنوان رئیس گروه دولت اسلامی عراق و ابومحمد الجولانی نیز به عنوان رئیس گروه جبهه النصره سوریه به مدت یک سال در سمت های خود باقی می مانند.
سرکرده القاعده اعلام کرد : البغدادی بدون رایزنی با مسئولان خود گروه جبهه النصره و گروه دولت اسلامی عراق را ادغام کرد و داعش را تشکیل داد، که این اقدام اشتباه بود . 
"ابوبکر البغدادی" در واکنش به این موضوع با انتشار فایل صوتی خاطرنشان کرد: گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) منحل نشده است و به فعالیت خود ادامه خواهد داد، و ما هرگز این گروه را منحل نخواهیم کرد .
البغدادی افزود : داعش که ابومصعب الزرقاوی آن را تشکیل داد ، از صحنه کنار نخواهد رفت .
ابومصعب الزرقاوی مؤسس شاخه القاعده در عراق محسوب می شود که سال 2006 به هلاکت رسید.
البغدادی تأکید کرد که پس از رایزنی با شورای فرماندهی داعش تصمیم گرفته به فعالیتش به عنوان رئیس داعش ادامه دهد.
گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) تشکیلاتی مسلح است که آوریل 2013 تأسیس شد و در عراق و سوریه فعالیت می کند؛ ابوبکر البغدادی این گروه تروریستی را با ادغام گروه دولت اسلامی عراق به سرکردگی خود و جبهه النصره به سرکردگی ابومحمد الجولانی، تشکیل داد.
هفتاد (70) عضو جبهه النصره که در استان ادلب در شمال سوریه فعالیت می کردند ، از این گروه جدا شدند و به داعش پیوستند و ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره پس از جداشدن این هفتاد نفر از گروه خود ، از البغدادی انتقاد کرد و گفت که البغدادی بدون رایزنی با وی داعش را تشکیل داده است .
ابومحمد الجولانی اعلام کرد که فقط با ایمن الظواهری همکاری خواهد کرد .

پربیننده ترین خبرها