اظهار تعجب خطیب جمعه نجف از اقدام الازهر مصر

اظهار تعجب خطیب جمعه نجف از اقدام الازهر مصر
شنبه 18 آبان 1392 - 12:32

خطیب جمعه شهر نجف اشرف از اقدام الازهر مصر به علت تشکیل کمیته ای برای مقابله با گسترش مذهب تشیع در این کشور، اظهار تعجب کرد.

 به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صدرالدین القبانجی" از مسئولان مجلس اعلای اسلامی عراق از الازهر به علت تشکیل کمیته ای برای مقابله با گسترش مذهب تشیع در مصر انتقاد کرد؛ وی همچنین خواستار اضافه کردن عبارت " العلی " به جمله " صدق الله العظیم " و عبارت " و آله " به جمله " صلی الله علیه و سلم " و به کار بردن این جملات در برنامه و کتب درسی مدارس عراق شد .
القبانجی در خطبه های جمعه حسینیه فاطمیه در نجف اشرف گفت: تشکیل کمیته ای برای مقابله با گسترش مذهب تشیع در مصر اقدامی عجیب است و نشان می دهد که الازهر تحت فشارهایی این کمیته را تشکیل داده است.

وی افزود:  چرا الازهر کمیته ای برای مقابله با (رژیم) اسرائیل و یا فرقه های گمراه و تکفیری های جنایتکار تشکیل نمی دهد؟
القبانجی خاطرنشان کرد: این کمیته درحالی تشکیل شده که شیخ الازهر قبلاً فتوای جواز پیروی از مذهب تشیع را صادر کرده بود. شیخ الازهر اعلام کرده بود که آماده نماز خواندن پشت سر شیعیان در نجف اشرف است، ولی حالا چرا از مواضع خود عقب نشینی می کند.
السومریه نیوز نوشت: الازهر مدتی پیش گسترش مذهب تشیع در مصر را فاجعه خواند و اعلام کرد که با همکاری گروه های سلفی کمیته ای را برای مقابله با گسترش مذهب تشیع تشکیل داده است .
القبانجی همچنین خواستار اصلاح برنامه های درسی عراق شد و گفت : برنامه های درسی عراق همچنان شامل دو اشتباهِ مغایر با قرآن و سنت است.
القبانجی خاطرنشان کرد: اشتباه اول به کار بردن جمله صدق الله العظیم بدون ذکر عبارت العلی است در حالی که عبارت العلی العظیم در جای جای قرآن کریم ذکر شده است، لذا حذف کلمه العلی مغایر با نص قرآن کریم است، قرآنی که خداوند را با دو کلمه العلی و العظیم وصف می کند.
القبانجی تأکید کرد: اشتباه دوم حذف عبارت " و آله " هنگام درود فرستادن برای پیامبر اکرم (ص) است در حالی که جمله " صلی الله علیه و آله و سلم " در کتب حدیث ذکر شده است، و این کتب بر لزوم درود فرستادن برای اهل بیت پیامبر اکرم (ص) مانند درود فرستادن برای خود پیامبر اکرم (ص) تأکید و تصریح کرده است و روایات وارد شده در کتاب صحیح بخاری و کتاب مسند احمد بن حنبل نیز بر لزوم درود فرستادن برای اهل بیت (ع) به همراه پیامبر اکرم (ص) تصریح می کند لذا حذف عبارت " و آله " نادیده گرفتن واقعیت محسوب می شود .

پربیننده ترین خبرها