حزب الله ترور یک شخصیت لبنانی را محکوم کرد

حزب الله ترور یک شخصیت لبنانی را محکوم کرد
سه شنبه 21 آبان 1392 - 23:00

العالم - حزب الله لبنان، عملیات ترور شیخ سعدالدین غیه در طرابلس را که صبح امروز توسط عناصر ناشناس صورت گرفت، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان، در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد: جنایت تروریستی، ترور یکی از روحانیان بیدار اسلامی، نتیجه طبیعی رویکرد تحریک آمیزی است که برخی طرف ها در طرابلس و دیگر مناطق پیشه کرده اند و پیامد آن، سوق داده شدن کشور به سمت فضایی پر از تنش است که جنایت ترور شهید غیه، یکی از شاخصه های آن است.

حزب الله، در این بیانیه، شهادت شیخ سعد الدین غیه را به جبهه عمل اسلامی، مسلمانان و عموم لبنان تسلیت گفت و از نهادهای قضایی لبنانی خواست هرچه سریع تر برای شناسایی عاملان این جنایت و مجازات آنان اقدام کنند تا عبرتی برای دیگران شوند و مجازات آن ها ریشه فتنه را در لبنان بخشکاند.

در همین مجال، شیخ "هاشم منقاره" رئیس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی، پیگیری جدی شناسایی و مجازات عاملان این جنایت و پایان دادن به ناامنی بی سابقه در کشور را از دولت لبنان خواستار شد.

منقاره همچنین، از دادستانی کل لبنان خواست که فورا به ماجرای تهدیدهای صورت گرفته در همایش ساختارشکنانه و سرکوبگر روز یکشنبه رسیدگی کند، زیرا این همایش، یکی از دلایل اصلی تحریک هایی است که منجر به شهادت شیخ غیه شد. در هر صورت جلوی جنونی که طرابلس را فراگرفته است، بایستد.

وی تاکید کرد: همه نیروهای ملی باید دوشادوش یکدیگر، دست رد به سینه فتنه بزنند و آن را در نطفه خفه کنند، پیش از آن که کار از کار بگذرد، زیرا ادامه این شرایط، اوضاع را بدتر از آن چه که هست، خواهد کرد. اگر راه حلی نیابیم، همه ما مسئول خون یکدیگر خواهیم بود.

عناصر مسلح ناشناس، صبح سه شنبه، شیخ سعدالدین غیه از رهبران جبهه عمل اسلامی لبنان را با شلیک چندین گلوله به سرش در منطقه السویقه در طرابلس، ترور کردند.

خبرگزاری ملی لبنان خبر داد که دو جوان موتورسیکلت سوار، در نزدیکی منطقه البحصه، به خودروی سعد الدین غیه تیراندازی کردند و او پس از انتقال به بیمارستانی در زغرتا، بدرود حیات گفت.26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها