فرار زنان سوری از مناطق تحت کنترل تکفیری ها

فرار زنان سوری از مناطق تحت کنترل تکفیری ها
سه شنبه 21 آبان 1392 - 23:12

العالم - به دنبال نقض گسترده و سازمان یافته حقوق زنان در مناطق تحت کنترل شورشیان و گروه های افراطی وابسته به القاعده، زنان سوری از شهرها و روستاهای محل اقامت خود به مناطق تحت کنترل دولت پناه می برند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنگ تأثیر ویرانگری بر وضع زنان در سوریه داشته است و میلیون ها تن از آنها در خطر بردگی، ازدواج اجباری، ازدواج زودرس و تجاوز جنسی قرار گرفته اند. دیدگاه های ضد زن گروه های تکفیری نیز خطر ویرانگری برای آنها به شمار می آید.

یک زن مخالف دولت سوریه به رویترز می گوید: با وجود مخالفت سیاسی با دولت سوریه ترجیح می دهم در مناطق تحت کنترل دولت زندگی کنم زیرا حقوق اجتماعی ام به عنوان یک زن تضییع نمی شود.

این زن می گوید: به مخالفان اعتمادی ندارم و می دانم در صورت روی کار آمدن مخالفان زندگی مردم و به ویژه زنان بهبود نخواهد یافت.

اظهارات وی نگرانی زنان از آینده شان در صورت به قدرت رسیدن مخالفان مسلح را به خوبی به نمایش می گذارد، زیرا مخالفان تندرو بر این باورند که نقش زن در اجتماع تنها به خانه داری و خرید روزانه منحصر است.

در برخی از مناطق تحت کنترل شورشیان، دادگاههایی برپا شده است که به ادعای آنها احکام اسلامی را اجرا می کنند.

همه این شرایط باعث شده که دو میلیون شهروند سوری، به کشورهای همسایه پناه ببرند.اما در خارج نیز زنان با چالش های بیشتری مواجه هستند. نهادهای امدادرسانی می گویند گزارشات فراوانی مبنی بر سوء استفاده از وضعیت ناگوار آوارگان سوری در اردوگاه ها، برای ازدواج با دختران کم سن و سال وجود دارد، نظیر تردد بی شمار شیوخ کشورهای عربی برای ازدواج با دختران کم  سن و سال در اردوگاه های آوارگان.

 مؤسسه تامسون رویترز ادعا می کند نتایج نظر سنجی درباره وضعیت زنان سوری، آنها را در مکان 19 در میان 22 کشور عربی قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها