تهدید و بازجویی خبرنگار شبکه العالم در یمن

تهدید و بازجویی خبرنگار شبکه العالم در یمن
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 09:51

یکی از مسئولان امنیتی یمنی در شهر عدن در اقدامی غیراخلاقی پس از تهدید خبرنگار شبکه العالم او را مورد بازجویی قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه یمنی "عدن الغد" در سایت خود نوشت: فرمانده امنیت دریایی شهر عدن بدون هیچ مجوزی مانع فعالیت "فارس الجلال" خبرنگار شبکه العالم شد و پس از مصادره دوربین تیم خبری این شبکه، الجلال را به دفتر خود منتقل و از وی بازجویی کرد.

این روزنامه، اقدام  این مسئول یمنی را بیانگر عدم توجه مسئولان امنیتی به حقوق خبرنگاران دانست.
فارس الجلال خبرنگار شبکه العالم در شهر عدن یمن ، در مصاحبه با سایت خبری "عدن فردا " گفت : ما راهی منطقه تواهی بودیم تا گزارشی مستندی را درباره آداب و رسوم مردم عدن تهیه کنیم؛ ولی هنگامی که  نزدیک خبرگزاری سبأ رسیدیم، نیروهای فرماندهی امنیت دریایی دوربین تیم خبری العالم را مصادره کردند، و فرمانده امنیت دریایی به نام " الشفقه" نیز با چوب ما را تهدید به ضرب و جرح کرد؛ سپس ما را برای بازجویی به دفترش برد.
الجلال اظهار داشت: ما به الشفقه گفتیم که خبرنگار هستیم و گزارشی مستند درباره آداب و رسوم مردم عدن تهیه می کنیم، وی بعد از مدتی ما را آزاد کرد ولی دوربین فیلمبرداری را پس نداد و چون دلیل و مدرکی برای بازداشت ما و مصادره دوربین نداشت، به ما گفت که چرا از فرماندهی امنیت دریایی مجوز دریافت نکردیم و ما نیز گفتیم که قبلاً از مسئولان امور باستانی و دینی مجوز گرفته ایم، با این حال وی از بازگرداندن دوربین امتناع کرد.
الجلال از وزیر کشور یمن خواست که مانع نقض حقوق خبرنگاران شود و با پایان دادن به محدودیت هایی که برای خبرنگاران ایجاد می شود، مردم را از اخبار و اطلاعات محروم نکند.
خبرنگار شبکه العالم از اتحادیه خبرنگاران یمن نیز خواست که نامه ای به وزرات کشور برای تذکر دادن درباره نقض حقوق خبرنگاران بفرستد.

پربیننده ترین خبرها