اعزام چچنی ها به سوریه از دره فراموش شده

اعزام چچنی ها به سوریه از دره فراموش شده
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 17:13

گزارش ها حاکی است، چچنی های مسلح که برای جنگیدن به سوریه می روند، دو گروه هستند گروه اول دانشجویانی هستند که برخی کشورهای عربی آنها را به بهانه فراگرفتن زبان عربی و علوم اسلامی می پذیرند و گروه دوم افرادی هستند که از منطقه " دره پانکیسی " در شمال شرق گرجستان به سوریه اعزام می شوند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دره پانکیسی به علت فقر ساکنینش به "دره فراموش شده" معروف است؛ اکثر جوانان این منطقه به علت تبلیغات سلفی ها، به فرقه سلفیت گرویده اند.
شبکه بی بی سی انگلیس به نقل از یک منبعِ نزدیک به چچنی های مسلحِ فعال در سوریه درباره علت رفتن جوانان چچنی به سوریه به جای رفتن به قفقاز شمالی برای پیوستن به گروه "امارت اسلامی قفقاز" به ریاست دوکو عمروف گزارش داد: باید یک سال در قفقاز شمالی بمانی تا تو را قبول کنند، همچنین پایگاه های آموزشی مانند آنچه که در سوریه هست، در قفقاز شمالی وجود ندارد؛ و همه کسانی که به قفقاز شمالی می روند ، جذب گروه امارت اسلامی قفقاز نمی شوند ولی در سوریه پایگاه های آموزشی وجود دارد و می توان از این پایگاه ها استفاده کرد.
این در حالی است که کارشناسان سیاسی از مدت ها پیش اعلام می کنند که ترکیه و اردن نیز با کمک سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای غربی و عربی پایگاه هایی را برای آموزش نظامی افرادی که به سوریه می روند ، احداث کرده اند .   
این منبع افزود: ما از اینکه در سوریه هستیم و در این حال قفقاز تحت اشغال است ، خجالت می کشیم ولی جوانان پس از گذراندن دوره های آموزش نظامی به قفقاز برمی گردند و یکی از همین جوانان دوره آموزش ساخت مواد منفجره را به پایان برد و به قفقاز بازگشت .
منبع مذکور اعلام کرد : گروه امارات اسلامی قفقاز از جوانانی که به سوریه می روند و پس از گذراندن دوره های آموزشی به قفقاز بازمی گردند ، بسیار استفاده می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها