عامل ترور عضو جبهه عمل اسلامی لبنان کیست؟

عامل ترور عضو جبهه عمل اسلامی لبنان کیست؟
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 18:36

یک شخصیت سیاسی لبنانی هدف از ترور شیخ "سعدالدین غیه" از چهره های سرشناس جبهه عمل اسلامی لبنان را ایجاد ناامنی و بی ثباتی در طرابلس و زمینه سازی برای تحریک قومیت ها، اقدامات تکفیری و حذف شخصیتهای مذهبی در این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، افراد مسلح دیروز (سه شنبه) "سعد الدین غیه" از چهره های سرشناس "جبهه عمل اسلامی لبنان" را در منطقه "السویقه" شهر طرابلس در شمال این کشور ترور کردند.

حزب الله لبنان با محکوم کردن این ترور در بیانیه ای اعلام کرد: ترور یکی از روحانیان بیدار اسلامی، نتیجه طبیعی رویکرد تحریک آمیزی است که برخی طرف ها در طرابلس و دیگر مناطق پیشه کرده اند و پیامد آن، سوق دادن کشور به سمت فضایی پر از تنش است که جنایت ترور شهید غیه، یکی از شاخصه های آن است.

خالد الرواس دبیر ائتلاف "احزاب و نیروهای ملی لبنان" در مصاحبه با العالم گفت: این ترور برای هدف قراردادن خط مقاومت است، "شیخ شهید" از رهبران جبهه عمل اسلامی بود که همواره از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی حمایت می کرد. این ترور نشان داد که درگیری ها در لبنان مذهبی نیست، بلکه درگیری میان مقاومت و جریان هوادار رژیم صهیونیستی است.  

وی محکومیت این ترور از سوی جریان 14 مارس به ریاست سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان را کم اهمیت دانست و گفت: بین صدور بیانیه تا محکومیت عملی فاصله زیاد است، گروه 14 مارس در ظاهر از ارتش می خواهد کنترل طرابلس را به دست گیرد، اما همزمان، افراد مسلح و باندهای تکفیری در طرابلس را تامین مالی می کند.

دبیر ائتلاف "احزاب و نیروهای ملی لبنان" یادآور شد: طرفهای سیاسی پشتیبان باندهای مسلح شناخته شده هستند، لذا تمام گروه ها باید به ارتش برای بازگرداندن امنیت  و ثبات به طرابلس و ریشه کن کردن تروریست ها و جنایتکاران کمک کنند.     

الرواس با اشاره به اینکه ارتش در مناطق تحت سیطره افراد مسلح در طرابلس نتوانست حتی یک پست بازرسی ایجاد کند، گفت: برخی طرفهای سیاسی مانع از تامین امنیت و ثبات می شوند. 

12-22:55

پربیننده ترین خبرها