تعرض به زنان اتیوپیایی در عربستان

تعرض به زنان اتیوپیایی در عربستان
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 20:54

سفارت اتیوپی با اشاره به آزار و اذیت زنان تبعه این کشور در عربستان در جریان حوادث اخیر، اعلام کرد که 23 هزار کارگر اتیوپیایی برای بازگشت به کشورشان خود را به مقامات سعودی معرفی کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی عربستان سعودی چند روز پیش در حمله به کارگران اتیوپیایی در "منفوحة" ریاض، 3 نفر را کشته، نزدیک به 100 تن را مجروح و بیش از 500 نفر را بازداشت کردند.

"محمد حسن کبیرا" سفیر اتیوپی در عربستان  به روزنامه عرب نیوز چاپ این کشور گفت: شمار زیادی از اتباع اتیوپی نمی دانند برای تعیین وضعیت خود در عربستان چه کارهایی باید انجام دهند و سرگردان شده اند، به همین دلیل سفارت اتیوپی وارد عمل شده است.

به دنبال درگیری های روز شنبه، هزاران تن از اتباع اتیوپی با مراجعه به مراکز تعیین شده از سوی مقامات عربستانی، اقدامات اولیه را برای خروج از این کشور انجام داده اند. هزاران زن و شمار زیادی کودک اتیوپیایی که در عربستان متولد شده اند، از جمله کسانی هستند که در انتظار بازگشت به کشورشان نشسته اند.

مقامات اتیوپی کشته شدن غیر موجه 3 نفر از اتباع خود به دست نیروهای امنیتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

سفارت اتیوپی در بیانیه ای برخی عربستانی ها را "ضعیف النفس" خواند و آنها را به تعرض علیه زنان اتیوپیایی متهم کرد و از مقامات عربستان خواست عاملان این رفتارهای تاسف آور را تحویل عدالت دهد.

عربستان با تعیین مهلتی 7 ماهه برای کارگران خارجی از آنها خواسته بود وضعیت قانونی خود را در خصوص مقررات اقامت و کار در عربستان مشخص کرده، یا این  کشور را ترک کنند.

با پایان یافتن این مهلت در روز دوشنبه مقامات عربستان اخراج کارگران خارجی مخالف مقررات اقامت و کار را آغاز کردند.

بر همین اساس از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 900 هزار کارگر خارجی مخالف مقررات اقامت و کار عربستان این کشور را ترک کرده اند.

اخیرا عربستان شاهد اعتراضات‌ کارگران خارجی به تبعیض، نقض حقوق و رفتارهای ضد حقوق بشری مسئولان این کشور خود بودند.

9 میلیون کارگر خارجی در عربستان در شرایط ناگواری زندگی می‌کنند و از کمترین دستمزد و حقوق اجتماعی برخوردار هستند.

کارگران خارجی از عربستان به عنوان کشور برده داری نام می‌برند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها