روسیه جنگجویان بازگشته از سوریه را زندانی می کند

روسیه جنگجویان بازگشته از سوریه را زندانی می کند
جمعه 24 آبان 1392 - 12:17

العالم - مقام های روسیه به تازگی نگرانی خود را از بازگشت صدها روسی که در سوریه به جنگ با نظام این کشور مبادرت می کنند، ابراز داشتند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، قانونی برای حبس افرادی که از سوریه به کشور بازمی گردند، تصویب کرد و این افراد را یک تهدید جدی برای کشور دانست.

روسیه بیم آن دارد افرادی که با کسب تجربه نظامی و جنگ در سوریه به کشور بازگشته اند، به جنبش های شورشگر داغستان و شمال قفقاز برای تشکیل دولتی اسلامی بپیوندند.

براساس این قانون، مجازات آموزش دیدن به منظور انجام اقدامات تروریستی 10 سال زندانی است اما پیوستن به یک گروه خارجی مسلح که دارای اهداف متناقضی با دولت روسیه است، شش سال حبس دارد.

تحلیلگران بر این باورند که گروه های شبه نظامی در صدد هستند که در زمان برگزاری بازیهای زمستانی المپیک در شهر سوچی، دست به حملات بزنند.

بازیهای المپیک زمستانی سوچی در نیمه نخست ماه فوریه سال آینده در این شهر بندری روسیه در ساحل دریای سیاه برگزار خواهد شد.

"احمد خایبولایو"عضو شورای یکی از روستاهای روسیه گفت: گردانهای کاملی از فرزندان ما در سوریه هستند که نیروهای امنیتی روسیه سه نفر از آنان را به هنگام بازگشت به کشور از راه خشکی و به هنگام عبور از مرزهای آذربایجان و بازگشت به داغستان، بازداشت کردند اما پنج نفر ازآنان توانستند به کشور بازگردند و هم اکنون در کشورشان منتظر نیروهای امنیتی برای دستگیر شدن هستند.

نهاد امنیتی فدرال روسیه نیز تعداد مبازران روسی در سوریه را 400 نفر تخمین زد ، سرگئی سمیرنوف،معاون مدیر نهادهای امنیتی نیز بیستم سپتامبر گفت: آنها بازخواهند گشت و این بازگشت یک تهدید جدی است .

"دوکو عمروف" رهبر شورشیان قفقاز نیز  از شبه نظامیان و مبارزان روسی خواست با تمام قوا برای ایجاد اختلال در بازیهای المپیک تلاش کنند، جنگجویان در سوریه نیز، با تکرار دعوت وی ،از مسلمانان شمال قفقاز خواستند به جای پیوستن به آنان، درمناطق خود مبارزه کنند.

مقام های روس از تشدید اقدامات امنیتی در شهر سوچی که قرار است میزبان بازیهای المپیک باشد، خبر دادند.

پایگاه خبری السومریه گزارش داد که شمال قفقاز و داغستان نیز روزانه شاهد اقدام های خشونت آمیز است و ساکنان این منطقه می گویند15 شهروند فقط در حوادث تیراندازی با نیروهای روسیه در چهار سال گذشته کشته شده اند.

در مناطق قفقاز و داغستان بر روی دیوارها مطالبی نوشته شده که جدایی طلبان روسی که به دنبال تشکیل دولت اسلامی هستند، آن را تایید می کنند و گزارش می کنند که مردانی از مناطق روستایی برای جنگ به سوریه رفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها