فیلم: تظاهرات بی سابقه در عربستان

يکشنبه 26 آبان 1392 - 11:15

کارگران اتیوپیایی در عربستان در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه و برخوردهای خشونتبار با آنان طی روزهای اخیر، تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فیلم منتشر شده از این تظاهرات بی سابقه بیانگر شدت خشم و ناراحتی کارگران اتیوپیایی در عربستان است.

در عربستان هرگونه تظاهرات و تجمع اعتراض آمیز ممنوع است.

هفته گذشته تحصن کارگران اتیوپیایی در خیابانهای شهرک منفوحه در اعتراض به قوانین جدید کار و اقامت و اقدامات تبعیض آمیز مسئولان سعودی، به درگیری خیابانی نیروهای امنیتی با این کارگران انجامید.
نیروهای پلیس عربستان نیز برای کنترل اوضاع با معترضان درگیر شده و 561 نفر را بازداشت کردند.
در این درگیری ها 3 تن کشته و حدود 100 نفر مجروح شدند.

چهارشنبه گذشته نیز روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" به نقل از رسانه ها از کشته شدن یک سودانی در جریان دومین مرحله از درگیری میان نیروهای امنیتی عربستان با کارگران خارجی در ریاض خبر دادند.
نیروهای امنیتی عربستانی، عملیات گسترده و شدیدی را علیه کارگرانی که قانون اقامت و کار را در این کشور نقض می کنند، آغاز کرده اند.
خبرگزاری رسمی عربستان "واس" با وجود انتشار خبر کشته شدن این تبعه سودانی، بدون اشاره به جزئیات این حادثه، اعلام کرد: درگیری عصر چهارشنبه پس از مشاجره شهروندان عربستانی و اتباع کشورهای دیگر اتفاق افتاد.
"واس" به نقل از سخنگوی پلیس عربستان افزود شماری از شهروندان عربستانی با کارگران غیر قانونی در محله "منفوحه" در جنوب ریاض درگیر شدند که به علت استفاده طرفین از سلاح سرد و سنگ پرانی شماری از کارگران مذکور به سوی عابران و خودروها، 17 نفر از اتباع کشورهای مختلف زخمی شدند. 

برای دریافت فیلم، پس از کلیک کردن روی آیکن دانلود با کلید راست ماوس، گزینه save link as را انتخاب کنید.

پربیننده ترین خبرها