تعداد زنان بازداشت شده در بحرین

تعداد زنان بازداشت شده در بحرین
يکشنبه 26 آبان 1392 - 12:29

شمار زنان بازداشت شده در بحرین همچنان در حال افزایش است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با بازداشت 4 تن دیگر از زنان بحرینی به اتهامات واهی، تعداد زنانی که در این کشور به دلیل مسائل سیاسی در روزهای اخیر بازداشت شده و در زندان آل خلیفه به سر می برند به 7 نفر رسید.

جمعیت "وفاق" بحرین، بزرگترین گروه سیاسی مخالف رژیم آل خلیفه، با اعلام این خبر تأکید کرد که این رژیم در حال سوء استفاده از زندانیان سیاسی زن به عنوان برگه برای امتیازگیری از مخالفان است.

وفاق در این بیانیه که در سایت اینترنتی "صوت المنامه" منتشر شده است، رژیم آل خلیفه را به نقض گسترده حقوق زنان با انگیزه های انتقام جویانه متهم کرد.

جمعیت های مدافع حقوق بشر بازداشت زنان بحرینی را لکه ننگی بر پیشانی رژیم آل خلیفه دانسته اند.

در سال جاری تاکنون بیش از 10 زن در بحرین بازداشت شدند. یکی آز آنها زنی باردار به نام "نادیا علی" است که به اجبار فرزندش در زندان به دنیا آمد.

"آیت الله شیخ عیسی قاسم" رئیس شورای اسلامی علمای بحرین این اقدامات آل خلیفه را اهانت به کرامت انسانی زن و انتقام از کودک بی گناه وی دانسته است.

با وجود اینکه اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه زنان معترض با انتقاد سازمان هایی چون عفو بین الملل نیز همراه شده است، اما آل خلیفه بدون توجه به اعتراضات داخلی و خارجی همچنان به سیاست های غیر انسانی خود ادامه می دهد.

محرم امسال نیز ماموران امنیتی آل خلیفه در راستای ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، 4 زن را در یک ایست بازرسی بازداشت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها