گزارشی جالب از "خنجر عمانی" + فیلم

يکشنبه 26 آبان 1392 - 17:14

مسقط (العالم)- خنجر عمانی سمبل دلیری و مردانگی مردم عمان و یکی از میراث فرهنگی و صنایع سنتی این کشور است؛ میراثی که مردم عمان به آن افتخار می کنند.

خبرنگار شبکه العالم که به همراه گروهی از خبرنگاران با دعوت وزارت اطلاع رسانی عمان به مناسبت روز ملی این کشور به مسقط رفته است، روز یکشنبه گزارش داد؛ طبق سنت این کشور شماری از مردان با لباس های محلی همراه با خنجر نقره ای از هیات خبرنگاران استقبال کردند.
وی افزود: همراه داشتن خنجر، بخش مهمی از لباس و ظاهر شهروندان عمانی به ویژه در مناسبتهای ملی و اجتماعی است.

اما داستان خنجری که به مرور به نماد مردم عمان تبدیل شده است، چیست؟
"جمعه البوسعیدی" استاد تاریخ عمان، به خبرنگار العالم گفت: هر عمانی یک خنجر در منزلش دارد، که این امر نشانه اصالت این ملت است.
وی افزود: داستان این خنجر از این قرار است که یک بدوی عمانی چند قرن قبل همراه با همسرش به یمن سفر کرد که در مسیر مورد حمله راهزنان قرار گرفت، اما به خاطر همراه داشتن خنجر توانست از خود و ناموسش دفاع کند؛ پس از آن رفته رفته خنجر به نماد شجاعت و مردانگی در تاریخ عمان تبدیل شد.
برای مشاهده اهمیت این خنجر نزد مردم عمان کافی است که به بازار مطرح در قلب مسقط پایتخت عمان بروید؛ در این بازار مغازه های زیادی در حال فروش صنایع دستی به ویژه انواع خنجر هستند.
برای هر مسافری که به عمان سفر می کند، دیدن خنجر موضوع جالبی است اما خرید آن نیازمند توان مالی است زیرا قیمت یک خنجر ساخته شده از شاخ زرافه، شاخ کرگدن یا عاج فیل معمولا بین 20 تا 30 هزار دلار است.
AM – 17 – 11:1

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها