ادامه محاکمه معاون جمعیت وفاق بحرین

ادامه محاکمه معاون جمعیت وفاق بحرین
دوشنبه 27 آبان 1392 - 17:34

العالم - دادگاه جنایی بحرین امروز(دوشنبه) محاکمه " خلیل مرزوق " معاون سیاسی دبیر کل جمعیت وفاق را به جلسه دیگری موکول کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، اعلام تعویق جلسه دادگاه به دوازدهم دسامبر در شرایطی انجام شد که هیاتهای دیپلماسی و نمایندگانی از سفارتخانه ها، نهادهای بین المللی حقوق بشر، جمعیتهای سیاسی و نمایندگان رسانه ها در آن حضور داشتند.

دادگاه جنایی بحرین همزمان با موکول کردن محاکمه به ماه دسامبرآینده ، دستور منع خروج مرزوق از کشور را صادر کرد.

این دادگاه دوم آبان ماه صدور حکم درباره ˈخلیل مرزوقˈ را به امروز موکول کرده بود.

اتهام های نسبت داده شده به معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین عبارتند از تحریک به ارتکاب جنایت های تروریستی، اشاعه اعمالی که منجر به اقدامات تروریستی می شوند ، سوء استفاده از پست خود که معاون دبیر کل جمعیت سیاسی ملی وفاق است ودعوت به ارتکاب جنایت های تروریستی سازماندهی شده است.

مقام های بحرینی مرزوق را در 17 سپتامبر گذشته دستگیر وپرونده وی را به دادستانی ارجاع داده بودند.

مرزوق، دولت بحرین را مسئول شکست گفت وگو وکشیده شدن کشور به سمت کوره التهابات سیاسی وطایفه گرایی می داند.

در جلسه محاکمه امروز ( دوشنبه ) که بر اساس اتهامات ساختگی از جمله فعالیت ادامه یافت، "احمد الظفیری" نماینده ای از سازمان عفو بین الملل و نیز دبیران کل جمعیت های سیاسی از جمله رضی الموسوی دبیر کل جمعیت وعد، موسی الانصاری دبیر کل جمعیت الاخاء الوطنی و غیره، حضور داشتند.

دبیران کل جمعیتهای سیاسی حاضر در جلسه محاکمه با اعلام همبستگی با خلیل مرزوق معاون دبیرکل جمعیت وفاق، ادامه یافتن محاکمه را محکوم کردند.

هیاتی از دبیرخانه جمعیت وفاق به ریاست شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل و نیز هادی الموسوی رییس بخش آزادیها و حقوق بشر به همراه نمایندگانی از سفارتخانه امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برای نظارت بر جلسه حاضر شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها