مخالفت وزارت اوقاف مصر با عادی سازی روابط با اشغالگران قدس

مخالفت وزارت اوقاف مصر با عادی سازی روابط با اشغالگران قدس
سه شنبه 28 آبان 1392 - 22:33

العالم - فتوای جنجالی وزارت اوقاف مصر مبنی بر جایز نبودن جهاد علیه اسرائیل که انعکاس گسترده ای در فضای مجازی داشت، توسط این وزارتخانه تکذیب شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به تازگی فتوایی منتسب به وزارت اوقاف مصر در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که اسرائیل کشور همسایه است و باید حق همسایگی و حسن رفتار در مورد آن رعایت شود و جنگ علیه آن نیز جایز نیست.

وزارت اوقاف مصر ضمن تکذیب این موضوع و بی اساس خواندن آن، تاکید کرد که هنوز بر مواضع خود مبنی بر عدم پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استوار است.

این وزارتخانه در بیانیه ای که خبرگزاری الشرق الاوسط مصر آن را منتشر کرد توضیح داد که موضوع مرتبط با تفاهمنامه های بین المللی مربوط به دولت است و نه وزارت اوقاف.

این بیانیه افزود: آنچه تحت عنوان فتوای وزارتخانه به ما نسبت داده شده تلاشی از سوی ذهن های بیمار و شایعه پراکنان بوده و هدف از آن تشویش افکار عمومی علیه دولت و بخصوص وزارت اوقاف است.

سایت های مصری از قول کسانی که آنها را "علمای جدید" نامیدند نوشته بودند که وزارت اوقاف قصد دارد ماده جدید درسی درباره روابط با کشورهای همسایه مخصوصا اسرائیل بیفزاید که این موضوع نیز توسط وزارت اوقاف تکذیب شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها