بررسی سرنوشت شیعیان مصر در گزارش مجله تایم

بررسی سرنوشت شیعیان مصر در گزارش مجله تایم
چهارشنبه 29 آبان 1392 - 20:48

العالم - مجله آمریکایی تایم در گزارشی کوتاه به بررسی وضعیت شیعیان مصر پرداخته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مجله آمریکایی "تايم" در گزارشی نوشت که شیعیان مصری برای رسیدن به حقوق خود سال هاست که مبارزه می کنند.

تایم در این گزارش می افزاید: شیعیان مصری برای دستیابی به حقوق خود سال هاست که مبارزه می کنند، صرف نظر از اینکه چه نظامی بر مصر حکومت می کند و چه ماهیتی دارد.

مجله تایم به نقل از "طاهر الهاشمي" یکی از شیعیان مصری می نویسد: " ما در دوران حکومت "حسنی مبارک" (رییس جمهور سرنگون شده مصر) مورد ظلم و ستم واقع شدیم و در دوران حکومت محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده نیز همین وضعیت را داشتیم؛ و در این دوره اوضاع به گونه ای شد که رهبران ما را به شهادت رساندند.

 هاشمی می افزاید: وقتی محمد مرسی در ژوئن گذشته به طور رسمی از سمت ریاست جمهوری مصر برکنار شد، در وضعیت خشم عمومی که در مصر به وجود آمد، ما فرصتی پیدا کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد که همه گروه ها و طوایف مصر بعد از سی ام ژوئن، به حقوق کامل خود دست یابند.

هاشمی با اشاره به وضعیت کنونی شیعیان مصر و مساجد آنها، بیان داشت: چندی پیش به همراه جمعی از شیعیان برای ادای نماز به مسجد الحسین (ع) رفتیم که مشاهده نمودیم نیروهای امنیتی این مسجد را محاصره کرده و به کسی اجازه نمی دهند که برای نماز خواندن وارد مسجد شود.

وی افزود: ما در مقابل درب مسجد نماز خواندیم و با آرامش آن جا را ترک کردیم.

مجله تایم در ادامه همچنین به نقل از "أحمد راسم النفيس" یکی دیگر از فعالان شیعه مصر نوشت: مساله تمسخر آمیز این است که مقامات مصری با توجه به شرایط رکود گردشگری مصرحتی به ایرانی هایی که خواهان دیدار از مصر هستند اجازه ورود به قاهره و مسجد الحسین (ع) را نمی دهند، آن هم در شرایطی که گردشگری مصر با رکود شدیدی مواجه شده است.

وی می افزاید: پس از برکناری اخوان المسلمین از قدرت، ما اکنون به قربانی جدید تبدیل شده ایم، به نظر من وضعیت برای مسیحیان و اقلیت های دیگر بهتر خواهد شد ولی برای ما وضعیت همین گونه ادامه خواهد یافت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها