آنروا: محاصره غیرقانونی غزه باید لغو شود

آنروا: محاصره غیرقانونی غزه باید لغو شود
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 10:53

العالم - مدير کل آژانس امدادرسانی و کاريابی برای آوارگان فلسطينی وابسته به سازمان ملل متحد "آنروا" درباره اوضاع نامناسب اقتصادی باريکه غزه به دلیل ادامه محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد .

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فيليپو گراندی"، مدير کل آژانس امداد و کاريابی برای آوارگان فلسطينی هشدار داد که توقف 19 مورد از مجموع 20 طرح در دست اجرای اين سازمان در نوار غزه آثار منفی زيادی از نظر اقتصادی بر روی اين منطقه برجای گذاشته است.

گراندی با انتقاد از رژيم صهيونيستی تاکيد کرد که محاصره تحمیلی این رژیم بر ساکنان باريکه غزه غير قانونی است و بايد هر چه سريعتر لغو شود.

مدير کل آژانس آنروا همچنين نسبت به تشديد بحران سوخت و آثار و پیامدهای منفی آن بر روی فعاليت نيروگاه برق غزه هشدار داد و افزود: قطع مکرر جريان برق آثار بسيار بدی بر فعاليت بيمارستان ها داشته است، به طوری که جان صدها بيمار به خطر افتاده است .

گراندی از جامعه بين الملل خواست باريکه غزه را فراموش نکنند و برای کمک به فلسطينيان تحت محاصره به اقدام و تحرک فوری و سازنده دست بزنند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین خاطرنشان کرد که رژيم صهيونيستی از سال 2006 و پس از پیروزی حماس در انتخابات و به دست گرفتن قدرت در باریکه غزه، این منطقه را تحت محاصره قرار داده و تمامی راه های ارتباطی آن با دنیای خارج را بسته و به تازگی از ورود مصالح ساختمانی و کالاهای ضروری و مورد نیاز فلسطینیان به این منطقه نیز جلوگیری می کند.

این در حالی است که به دنبال کودتای نظامی ارتش مصر و عزل محمد مرسی، رییس جمهوری آن کشور ارتش عملیات گسترده ای را برای تخریب تونل های منطقه هم مرز با  غزه آغاز کرد و تا به امروز بیش از 98 درصد از تمامی تونل های موجود در مناطق مرزی را تخریب یا منفجر کرده است.

با تخریب این تونل ها مشکلات و بحران های گریبان گیر ساکنان غزه چند برابر شده و در صورت ادامه وضعیت کنونی، احتمال بروز فاجعه انسانی در این باریکه بسیار زیاد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها