موج محکومیت بین المللی انفجار مقابل سفارت ایران

موج محکومیت بین المللی انفجار مقابل سفارت ایران
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 13:53

العالم - انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت با محکومیت های گسترده بین المللی از جمله شخصیت های اسلامی، مقام های کشورهای مسلمان و اروپایی روبرو شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اكمل الدين احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، با محکوم کردن اقدام تروریستی روز سه شنبه (28 آبان ماه) مقابل سفارت ایران در بیروت، تاکید کرد که این اقدام فجیع تروریستی، موجب نگرانی شدید این سازمان است.

وی گفت: این حمله تروریستی امنیت، صلح و ثبات لبنان را به ویژه در شرایط حساس کنونی تهدید می کند.

اوغلو از همه طرف های لبنانی خواست که منافع کشورشان را برهرچیز دیگری ترجیح دهند و فرصت را از دشمنانی که درپی ضربه زدن به امنیت و ثبات لبنان و ناامن کردن اوضاع این کشور هستند، بگیرند.

شيخ صباح الأحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز حمله تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد.

امیر کویت با ارسال پیام تسلیتی به على طيب نيا وزير اقتصاد و دارایی ایران که به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهوری در سومین نشست سران کشورهای عربی وآفریقایی در کویت شرکت کرده است، این حمله تروریستی را محکوم کرد.

امیر کویت دراین پیام ؛ شهادت حجت الاسلام ابراهيم انصاري رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت، حمایت آنکارا را از ثبات لبنان اعلام کردو افزود : هدف از این جنایت فجیع ، برهم زدن ثبات و امنیت لبنان است.

ترکیه همچنین ،این حادثه را به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.

" گیدو وستروله " وزیر امورخارجه آلمان هم با محکوم کردن انفجارهای تروریستی نزدیک سفارت ایران در بیروت ، یادآور شد حمله به هیات های دیپلماتیک و کشتن شهروندان بیگناه، اقدامی مردود است.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز با ارسال پیامی برای محمد جواد ظريف همتای ایرانی خود، انفجارهای تروریستی بیروت را محکوم کرد.

" لوران فابيوس " در این پیام تسلیت اعلام کرد که فرانسه اشکال مختلف تروریسم را محکوم می کند .

وی دراین پیام، شهادت دو ایرانی در این حمله تروریستی را به خانواده های آنان و مردم ایران تسلیت گفت.

برونو فوشه سفير فرانسه دیروز در پیامی به أبوالقاسم دلفي مدیر کل اداره غرب اروپا در وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که دولت و مردم فرانسه چنین اقدامات تروریستی را محکوم می کنند.

در حمله تروریستی و انتحاری روز سه شنبه (28 آبان ماه) نزدیک سفارت ایران در بیروت، حجت الاسلام "ابراهیم انصاری"رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همسر یکی از کارکنان سفارت به شهادت رسیدند. در این حمله که با دو انفجار انتحاری صورت گرفت درمجموع 25 نفر شهید و 150 نفر زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها