دعوت صدر از علمای اهل سنت برای اعلام برائت از القاعده

دعوت صدر از علمای اهل سنت برای اعلام برائت از  القاعده
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 20:57

"مقتدا صدر" رهبر جریان صدر در عراق با اظهار امیدواری درباره برائت علمای اهل سنت از تشکیلات تروریستی القاعده و نداهای تفرقه افکنانه و صدور درباره تحریم ریختن خون شیعیان اظهار داشت: ممکن است علمای اهل سنت به علت بیم از افراطیون، از همراهی با مراجع شیعه در زمینه تلاش ها برای جلوگیری از فتنه انگیزی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از پیروان مقتدا صدر با ارسال نامه ای به وی درباره حکم توهین به شخصیت های مورد احترام اهل سنت، و جلوگیری از فتنه انگیزی میان مسلمانان و نبود موضع آشکار متقابل از سوی علمای سُنی پرسید و نوشت: علمای اهل سنت به طور صریح از القاعده و فراخوان های تفرقه افکنانه مانند "شهر سامرا سُنی است و هرگز شیعه نخواهد شد" یا مواضع عدنان عرعور و سایر افراطیون تبری نجسته اند. از این رو از شما انتظار می رود تا از شیخ "رافع الرفاعی" [مفتی اهل سنت عراق] و شیخ "عبدالملک السعدی" [رهبر معنوی اهل سنت عراق] بخواهید تا فتوای مکتوبی را در زمینه حرام دانستن کشتن شهروندان شیعه عراق صادر کرده و با تأسی از موضع مرجعیت شیعه و با هدف جلوگیری از ریخته شدن خون شهروندان کشور و خالی شدن دلها از کینه و فرقه گرایی و ایجاد آرامش روانی در جامعه، از تشکیلات تروریستی القاعده اظهار برائت کنند.
مقتدا صدر رهبر جریان صدر نیز در پاسخ به این شهروند عراقی نوشت: بله! امیدوارم که آنها چنین اقدامی را انجام دهند. زیرا این امر باعث جلوگیری از فتنه خواهد شد.
به نوشته سایت عراقی "سومریه نیوز" مقتدا صدر افزود: ما هنوز پاسخی از برادران عزیز اهل سنت در عراق دریافت نکرده ایم و ممکن است آنها به خاطر ترس از افراطیون از موضع گیری خودداری کنند. اما به طور مؤکد از آنها انتظار داریم در این باره اقدام کنند تا اندیشه اعتدال و میانه روی در همه جا طنین افکن شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها