هلاکت 4 انگلیسی عضو داعش در سوریه

هلاکت 4 انگلیسی عضو داعش در سوریه
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 22:02

روزنامه تایمز "انگلیس" از هلاکت 4 تبعه این کشور که در سوریه در کنار اعضای داعش می جنگیدند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تایمز روز پنج شنبه گزارش داد که این 4 انگیسی در کنار عناصر وابسته به القاعده در سوریه می جنگیدند و تابستان گذشته به هلاکت رسیدند.
یکی از این افراد "محمد الاعرج" مقیم لندن (23 ساله) ملقب به "ابوخالد" بود که  در اوت گذشته هنگام کمین کردن برای نیروهای ارتش سوریه از پای در آمد.
بر اساس این گزارش، 3 تبعه انگلیسی دیگر نیز در کنار محمد الاعرج می جنگیدند که یک هفته قبل از وی در منطقه‌ای نزدیک "حلب" به همراه 9 تروریست خارجی به هلاکت رسیدند.
تایمز تأکید کرد، سرویس اطلاعات انگلیس شهروندانی را که از این کشور برای جنگ به سوریه رفته و در کنار گروه‌های افراطی می‌جنگند، تهدیدی برای امنیت ملی انگلیس می‌داند.
این روزنامه تأکید کرد که 200 انگلیسی برای جنگ به سوریه رفته‌اند، و تعداد آنها اکنون افزایش یافته است.
تایمز خاطرنشان کرد که 2 مرد که از سوریه به انگلیس بازگشته بودند، در اکتبر گذشته در مرکز لندن دستگیر شدند؛ آنها به دست داشتن در یک طرح حمله متهم هستند.
در سپتامبر گذشته نیز 2 برادر انگلیسی دستگیر شدند. این دو نفر علاوه بر داشتن سلاح متهم هستند که به اردوگاه آموزشی تروریستها در سوریه رفته‌اند.
شبکه "بی بی سی" انگلیس دوشنبه گذشته اعترافات جوان 23 ساله ای را پخش کرد که اهل "پورت‌مورث" در جنوب انگلیس است. وی در این اعترافات تأکید کرد که در سوریه در کنار گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (وابسته به القاعده) می‌جنگید.

پربیننده ترین خبرها