گذرگاه مرزي رفح بسته شد

گذرگاه مرزي رفح بسته شد
جمعه 1 آذر 1392 - 09:15

العالم - مدیر کل امور گذرگاه های فلسطین پنجشنبه شب اعلام کرد که مسوولان امنیتی مصر دیشب گذرگاه رفح را پس از سه روز بازگشایی، دوباره تا اطلاع بعدی بستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماهر ابو صبحه گفت: ما می کوشیم با همکاری سازمان های بین المللی ، گذرگاه مرزی رفح بار دیگر به طور مستمر باز شود و فلسطینیان بتوانند وارد غزه و یا از این منطقه خارج شوند.

وی تصریح کرد: تعطیلی طولانی مدت و بازگشایی محدود گذرگاه مرزی رفح مشکلات زیادی را برای ساکنان نوارغزه که به علل مختلف می خواهند از منطقه خارج شوند، ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری "الرساله نت" گذرگاه رفح پس از چند روز تعطیلی سه شنبه گذشته و فقط به مدت سه روز برای تردد فلسطینیان باز شد و دو باره از سوی مصر بسته شد.

از زمان برکناری محمد مرسی، از مقام ریاست جمهوری مصر در اوایل ژوئیه گذشته، ارتش این کشور تدابیر شدید تری در زمینه تردد  فلسطینی ها از گذرگاه مرزی رفح در نظرگرفته است.

گذرگاه مرزی رفتح در مرز غزه با مصر تنها معبر ارتباطی فلسطینیان این منطقه با جهان خارج است. فلسطینیان غزه از سوی رژیم صهیونیستی تحت شدیدترین و غیر انسانی ترین محاصره اقتصادی قرار دارند به طوری که برای تامین دارو، آذوقه و مایحتاج ضروری با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها