روزنامه لبنانی :

عربستان حامی اصلی تروریسم در لبنان ومنطقه است

عربستان حامی اصلی تروریسم در لبنان ومنطقه است
جمعه 1 آذر 1392 - 14:55

العالم - روزنامه لبنانی ˈالبناءˈ درخبری با اشاره به وجود اطلاعاتی نزد دستگاه های امنیتی غربی درمورد نقش عربستان در وقوع عملیات تروریستی اخیر در لبنان نوشت: عربستان حامی اصلی تروریست ها در لبنان ومنطقه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،ˈالبناءˈ روز جمعه درخبری با اشاره به نفوذ گروههای تکفیری وتروریستی به لبنان و انجام عملیات تروریستی درمنطقه بئرالحسن درجنوب بیروت نوشت: مسئله اعلام دست داشتن عربستان درانفجارهای تروریستی علیه سفارت ایران دربیروت، به وجود اطلاعاتی نزد دستگاههای امنیتی غربی و مسئولان سیاسی کشور باز می گردد.

این روزنامه لبنانی ادامه داد:طبق این اطلاعات عربستان نه تنها از گروههای افراطی وتندرو در سوریه حمایت می کند؛ بلکه گروههای افراطی وتندرو در نقاط مختلف لبنان را مورد حمایت همه جانبه خود قرار داده است.

البناء با یاد آوری وقوع عملیات تروریستی در مناطق مختلف لبنان در ماههای گذشته تصریح کرد: آنچه از بی ثباتی وناامنی و هرج و مرج در مناطق مختلف لبنان و سرپوش گذاشتن برخی از گروههای سیاسی براعمال خرابکارانه گروههای تروریستی در اقصی نقاط کشور روی می دهد همه حاکی از نقش مؤثر سازمان القاعده و عربستان در رشد و تقویت پدیده تروریسم درلبنان است.

روزنامه لبنانی تأکید کرد: نیروهای امنیتی لبنان، اسناد و اطلاعات فراوانی درمورد نقش عربستان در اشاعه فتنه و جلوگیری از ارایه راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و نیز حصول توافق غرب با ایران درمورد پرونده هسته ای در دست دارد.

البناء در ادامه نوشت: با توجه به شرایط پیچیده و سخت لبنان و ورود آن در دایره خطر گروههای تکفیری وتروریستی، ضرورت اعلام مواضع یکسان گروههای لبنانی برای رویارویی با گروههای تکفیری وتروریستی با توجه به وجود اطلاعاتی مبنی بر افرایش شمار گروههای تکفیری چند ملیتی به ویژه عربی، به لبنان با توجه به شکست انها در سوریه، بسیار اهمیت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها