ویدیوی اختصاصی العالم از نبرد در حلب و حمص

جمعه 1 آذر 1392 - 15:17

دمشق- العالم ـ ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی در منطقه "قلمون" واقع در شمال دمشق ادامه می دهد و در مزارع و باغات منطقه"بلده جراجیر" در نزدیکی شهر "قاره" در حال تعقیب گروه های مسلح است.

خبرنگار العالم در گزارش امروز (جمعه) خود از سوریه با بیان اینکه تروریست ها پس از تحمل تلفاتی سنگین به این مناطق گریخته اند، خاطرنشان کرد: ارتش سوریه موفق شد با کنترل مناطق "تل نبی یوسف و نقارین" در حومه جنوبی استان حلب به پیشروی در این شهر و مناطق حومه آن ادامه دهد.

وی گفت: جنگ بین ارتش سوریه و گروه های مسلح همچنان ادامه دارد و تروریست ها تلاش می کنند تا با هدف قرار دادن غیرنظامیان در شهر "دیرعطیه" شکستشان را در منطقه "قاره" جبران کنند.

عصام خلیل، نماینده پارلمان سوریه در گفت و گو با العالم اظهار داشت: ارتش سوریه مصمم است که با مقابله با تروریسم، این پدیده شوم را از خاک سوریه ریشه کن کند.

وی افزود: به نظر می رسد برخی از طرف های منطقه ای در تلاشند تا با ادامه حمایت از تروریست ها از طریق ارسال پول و اسلحه، مانع به ثمر نشستن راه حل سیاسی در بحران سوریه شوند.

خلیل گفت: اینگونه اقدامات فرصت ها را برای برگزاری کنفرانس ژنو2 که دولت سوریه شرکت بدون قید و شرط در آن را پذیرفته است، تضعیف خواهد کرد.

عبدالقادر عزوز استاد روابط بین الملل در دانشگاه حلب نیز به خبرنگار العالم گفت: استراتژی ارتش سوریه در فرایند مسیریابی، سرعت، قدرت مانور و نحوه عملیات پاکسازی با درنظرگرفتن شرایط غیر نظامیان در حلب انجام می شود.
عزوز افزود که ارتش در این عملیات و جنگ های پیشین توانست مهارت های ویژه ای را کسب کند و اکنون بسیار کارآمد و متمایز با قبل به نبرد و تعقیب عناصر مسلح می پردازد.

شورشیان مسلح همچنان در بسیاری از مناطق سوریه غیر نظامیان را هدف قرار می دهند به طوری که با شلیک گلوله های خمپاره شهروندان سوری را در میدان "حاج عارف" در حمص هدف قرار داده و جمعی از آنها را به خاک و خون کشیدند.

وضعیت امنیتی دمشق بهبود یافته اما شرایط و وضعیت زندگی مردم در این شهر مانند سابق است و ساکنان این شهر با وجود همه مشکلات به زندگی خود ادامه می دهند.

منابع رسمی تاکید می کنند که ارتش سوریه مصمم است با وجود حمایت کشورهای منطقه از گروه های مسلح تا نابودی کامل همه عناصر این گروه ها در کشورشان همچنان به نبرد خود ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها