نگرانی اروپا از وضعیت کارگران خارجی در قطر

نگرانی اروپا از وضعیت کارگران خارجی در قطر
جمعه 1 آذر 1392 - 17:49

پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای، نگرانی خود را نسبت به بدرفتاری با کارگران مهاجر خارجی در قطر اعلام و مقامهای دوحه را به توقف بازداشت افراد به خاطر فرار از دست کارفرمایان فراخوان خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیانیه پارلمان اروپا که در شهر استراسبورگ فرانسه تشکیل جلسه داد، افزود: پیش بینی می شود 500 هزار کارگر مهاجر برای ساخت تاسیسات لازم به منظور میزبانی جام جهانی 2022 راهی قطر شوند.  
پارلمان اروپا از فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) خواست به قطر آشکارا پیام دهد که با استفاده از جام جهانی 2022 بر موضوع سرپوش نگذارد.
همچنین نمایندگان پارلمان اروپا، از موسسات اروپایی فعال در پروژه های زیربنایی قطر خواستند شرایط کاری متناسب با معیارهای بین المللی را برای کارگران شاغل در این کشور فراهم نمایند.
سازمان عفو بین الملل، روزنامه گاردین انگلستان و اتحادیه بین المللی سندیکاهای کارگری در ماههای گذشته گزارشهایی درباره بدرفتاری با کارگران مهاجر در قطر ارایه داده بودند.
ژوسف سپ بلاتر، رییس سوییسی تبار فیفا، وضعیت کارگران خارجی شاغل در احداث ورزشگاه های جام جهانی 2022 را نامقبول دانست.
قطر نیز پیش از آن آمادگی خود را برای گفت وگو با پارلمان اروپا درباره موضوع کارگران خارجی اعلام کرده بود. 
یک منبع وزارت خارجه قطر به خبرگزاری این کشور گفت، دوحه به اهتمام پارلمان اروپا به بخش ساخت و ساز در قطر ارج نهاده و آماده گفت وگو با اعضای آن است.
وی افزود: حکومت کشورش ادعاهای مطرح شده درباره بخش ساخت و ساز را با جدیت دنبال می کند و ساز و کار مستقلی به منظور حل این موضوع ایجاد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها