راه‌‌هاي بسیار ساده براي مقابله با پيري و بيماري‌هاي مزمن

راه‌‌هاي بسیار ساده براي مقابله با پيري و بيماري‌هاي مزمن
شنبه 2 آذر 1392 - 21:42

تجربیات علمی و پژوهشهای نوین حاکی است خوراکیهای طبیعی زیادی وجود دارد که باعث جوان ماندن و مقابله با پیری می شود، به ویژه در شرایطی که فست فود به میزان زیادی گسترش یافته در حالی که این نوع غذا فاقد عناصر لازم برای سالم نگه داشتن بدن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از مهمترین مواد غذایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 
بروکلی: باعث تقویت دستگاه دفاعی شده، بدن را در برابر التهاب و سرطان حفظ می کند، تعداد گلبولهای سفید را افزایش می دهد و به بدن برای نابودسازی میکروب کمک می کند. 
موز: بسیار زود هضم می شود، انرژی زا است، قند طبیعی آن به کندی جذب بدن می شود لذا مدت بیشتری در بدن باقی می ماند، حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که به همین دلیل مسکن درد عضلات می باشد.
کیوی: حاوی ویتامین سی، فسفر، پتاسیم، آهن و آنتی اکسیدان است، ماده کلوروفیل سبز آن ضد سرطان می باشد، این میوه دارای مواد معدنی است که به سلامتی قلب و رگ کمک می کند.    
گوجه فرنگی: پر از آنتی اکسیدان می باشد که مهمترین آن لایکوبین است، مصرف آن خاصیت ضد سرطانی دارد و کلسترول بدن را کاهش می دهد.  
سیر: حاوی آب، پروتئین،نشاسته، الیاف، ویتامینهای آ، بی 1، بی 2، دی، املاح معدنی، مواد ضدعفونی کننده، مواد کاهنده فشار خون و مواد ضد باکتری است، که به تقویت دستگاه دفاعی کمک کرده، مانع سرایت بیماریهای ویروسی می شود سموم بدن را دفع نموده، گردش خون را به جریان انداخته و احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد.       
بادام: حاوی پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین است که به سلامت قلب کمک کرده و احتمال ابتلای آن به بیماریهای مختلف را کاهش می دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها