لبنان: توافق ایران و 1+5 به سود جهان اسلام است

لبنان: توافق ایران و 1+5 به سود جهان اسلام است
يکشنبه 3 آذر 1392 - 22:12

رئیس مجلس لبنان توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 را به سود جهان اسلام دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیه بری" امروز (یکشنبه) هنگام ورود به تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری، توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را به مثابه تولدی تازه در جهان سیاست دانست و افزود: پیش از این گفته بودم که اگر چنین توافقی حاصل شود، در حکم بمب اتمی سیاسی خواهد بود، به نظر من این توافق، به سود صلح در جهان عرب و به طور کلی در جهان اسلام است.

رئیس مجلس لبنان، بعد از ظهر امروز در سفری رسمی به دعوت "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، به همراه هیأتی از نمایندگان لبنانی، وارد تهران شد.

وی با ابراز امیدواری برای آغاز اعتمادسازی میان کشورهای عرب و جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد؛ چنین اعتمادی، بهترین راه مقابله با فتنه شیعه و سنی است که کشورهای منطقه را گرفتار کرده است.

رئیس مجلس لبنان تنها راه بازگشت به مسیر درست در روابط را بازگشت به مساله اصلی، یعنی مساله فلسطین ارزیابی کرد و اظهار داشت: بازنده اصلی این توافق، اسرائیل است زیرا این توافق، نقش این رژیم و میزان اعتماد غرب به اسرائیل در منطقه را کم رنگ می کند و تل آویو ناچار خواهد شد در جستجوی نقطه اتکای دیگری باشد و این مسأله، به مشکلی راهبردی برای اسرائیل تبدیل خواهد شد.

وی افزود: آیا ما کشورهای عربی و اسلامی از چنین توافقی بهره خواهیم برد و آیا از ثمره چنین تولد تازه ای در سیاست، بهره مند خواهیم شد؟ این مساله ای است که تاریخ آن را ثبت خواهد کرد و به امید خدا این مساله رقم خواهد خورد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها