زنان عربستانی؛ اسب سواری به جای رانندگی

دوشنبه 4 آذر 1392 - 21:20

العالم - زنان عربستان سعودی که سالها در حسرت دستیابی به حق رانندگی به سر می برند ، اکنون برای اثبات بخشی از توانمندی های خود به اسب سواری روی آورده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، اسب سواری زنان سعودی در شرایطی انجام می شود که مخالفان خود را دارد، اما این مخالفت ها به فتوای شرعی و ممنوعیت قانونی منجر نشده و به این ترتیب حضورزنان در میدان های اسب سواری به نکته جالب توجه این روزهای سعودی تبدیل شده است.

مخالفان اسب سواری به انتشار شایعات در باره زیان اسب سواری بر سلامت زنان دامن می زنند، اما روزنامه " عكاظ اليوم" " به نقل از دکتر فواز ادریس متخصص زنان وزایمان نوشت ورزش سوارکاری به هیچ وجه برسلامت زنان برای باردار شدن تاثیری نمی گذارد و هیچ مانعی برای روی آوردن زنان به این ورزش وجود ندارد.

" هشام پاشا" مالك یکی از اصطبل های نگهداری اسب در عربستان هم دراین باره به روزنامه عکاظ الیوم گفته است که سوارکاری ورزشی اصیل و مفید است و ما هرگز دختران را از انجام این ورزش بازنمی داریم.

یکی از زنانی که دراین مرکز به آموزش سوارکاری مشغول است ، گفت که وی از کودکی به سوارکاری علاقمند بوده است و او تمایل دارد که از طریق این ورزش به چهره ای جهانی تبدیل شود و به انتقادات و شایعاتی که هر از گاهی درباره ضرر ورزش سوارکاری برای زنان منتشر می شود، توجه نمی کند.

زنان عربستانی تاکنون از راههای مختلف تلاش کرده اند که قوانین محدود کننده حق رانندگی برای خود را تغییر دهند؛ ولی با مخالفت های جدی مقام های این کشور همچنان از این حق محروم مانده اند.

پربیننده ترین خبرها