اردوغان: مواضع ترکیه درباره مصر تغییر نمی‌کند

اردوغان: مواضع ترکیه درباره مصر تغییر نمی‌کند
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 09:52

نخست وزير تركيه تاكيد كرد اخراج سفير تركيه از مصر، موضع آنكارا درقبال اوضاع اين كشور را تغيير نخواهد داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رجب طيب اردوغان" در ديدار با فراكسيون حزب خود در پارلمان گفت: تركيه در كنار مصري‌ها عليه "كودتا" خواهد بود.
وي افزود: ما به بيان واقعيت ادامه خواهيم داد و همواره در كنار ملت مصر خواهيم بود و پيوند ما با ملت مصر از طريق قلبهايمان است و نه سفرا.
دولت مصر اخيرا سفير تركيه در قاهره را عنصري نامطلوب خواند و وي را اخراج كرد و سفير خود در تركيه را نيز فرا خواند؛  ترکیه نیز در مقابل سفیر مصر را اخراج کرد و سطح روابط دیپلماتیک دو کشور را کاهش داد.
درهمين حال، وزارت خارجه مصر در بيانيه اي اعلام كرد: اين اظهارات اردوغان بيانگر ميزان اضطراب و بحراني است كه وي - به خاطر تصميمات روز شنبه قاهره در زمينه كاهش سطح روابط ديپلماتيك بين دو كشور و نامطلوب خواندن سفير تركيه در قاهره و احضار دائم سفير مصر از آنكارا- دچار آن شده است.
اين وزارتخانه افزود: اظهارات اردوغان درستي اين تصميمات مصر را تاييد مي كند زيرا وي به دخالت در امور داخلي مصر و عدم احترام به اراده ملت مصر و انتخابها و استقلال تصميمات آنها روي آورده است.
دولت تركيه از گروه اخوان المسلمين در مصر حمايت مي كند و از اقدام ارتش مصر در عزل محمد مرسي رئيس جمهوري سابق اين كشور از قدرت به كودتا ياد كرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها