یاران انقلاب 14 فوریه: آل خلیفه به بن بست رسیده است

یاران انقلاب 14 فوریه: آل خلیفه به بن بست رسیده است
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 21:14

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین تأکید کرد، راهکارهای امنیتی رژیم آل خلیفه این رژیم را به بن بست رسانده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای درباره وضعیت "سید محمود الموسوی" فرزند ربوده شده آیت الله "سیدعقیل الموسوی" به دست نیروهای امنیتی آل خلیفه، ابراز نگرانی کرد.سید محمود الموسوی، ششم نوامبر بعد از خروج از گمرک بحرین به دست نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت و به زندان تحقیقات جنایی انتقال داده شد. وی در زندان به شدت با شوک الکتریکی شکنجه شد به صورتیکه اکنون دچار مشکلات جسمی فراوانی شده است.

الموسوی تحت شکنجه مجبور به اعتراف به اتهامات واهی چون ارتباط با حزب الله لبنان و فراگیری آموزش های نظامی شده است. جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین همچنین درباره سرنوشت پدران، خانواده و نزدیکان شهدا و فعالان حقوقی بازداشت شده و شکنجه شدید شدن آنها ابراز نگرانی کرد.

این جنبش با بیان این که در سایه حمایت های آشکار بین المللی، رژیم آل خلیفه، همچنان به سیاست سرکوبگری خود علیه شهروندان بحرینی ادامه می دهد، از دولت های آمریکا، انگلیس و حکومت های غربی خواست دست از حمایت از رژیم دیکتاتور بحرین بردارند.

جنبش 14 فوریه بحرین در این بیانیه می افزاید: آل خلیفه و آل سعود به سقوط رژیم بشار اسد و نابودی محور مقاومت در سوریه، لبنان و ایران دل خوش کرده بودند، اما بعد ازپیروزی های راهبردی پی در پی جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی بزرگ و تاثیر گذار در خاورمیانه، از جمله توافق هسته ای ژنو و متقاعد کردن غربی ها به درپیش گرفتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه، تمام رویاها و آرزوهای آنها نقش بر آب شده است.

این جنبش تأکید کرد که قطار حل و  فصل سیاسی مسائل خاورمیانه بویژه در سوریه، عربستان و بحرین حرکت بدون بازگشت خود را آغاز کرده و آل خلیفه در پی خروج سوریه از شبح جنگ و فراموش شدن مقوله سقوط نظام بشار اسد، در آستانه شکست قطعی قرار گرفته است؛ به همین علت آل خلیفه در قبال ایران تغییر موضع داده و وزیر خارجه رژیم بحرین، از همتای ایرانی خود دعوت کرده است که در نشست منامه در 16 دسامبر آینده شرکت کند.

جنبش 14 فوریه افزود: حتی ما بعید نمی دانیم روزی را که "خالد بن أحمد آل خليفة" وزیر خارجه رژیم، در نیویورک با وزیر خارجه ایران گفت وگو کند و به او بگوید که مواضع سیاسی بحرین علیه ایران چیزی جز دیکته های ریاض نیست؛ ما دعوت وزیر خارجه بحرین از وزیر خارجه ایران را فرار به جلو آل خلیفه می دانیم که در پایان دادن به بحران بحرین با استفاده از راهکار امنیتی و پلیسی به بن بست رسیده است.

وزیر خارجه بحرین روز گذشته در گفت و گوی مطبوعاتی از وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در گفت وگوی منامه دعوت کرد. وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده است که در حال بررسی دعوت بحرین از ایران برای حضور در نشست منامه است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها