ارتش سوریه کنترل سه چهارم دیرعطیه را به دست گرفت

پنج‌شنبه 7 آذر 1392 - 14:43

العالم - نیروهای ارتش سوریه در تازه ترین نبردهای خود علیه تروریست ها ، کنترل سه چهارم از منطقه استراتژیک دیرعطیه در اطراف دمشق را به دست گرفتند.

به گزارش خبرنگار العالم که نیروهای ارتش سوریه را در پاکسازی منطقه دیرعطیه همراهی می کرد، بخش اعظم این منطقه اکنون به تصرف نیروهای نظامی درآمده است. بعد از آنکه ارتش از آغاز نبرد خود در منطقه القلمون خبر داد و چندین منطقه و روستا را از ریف حمص جنوبی گرفته تا قاره پاکسازی کرد ، برخی از نیروهای ارتش و دفاع ملی عازم منطقه دیرعطیه شدند که تحت سلطه گروه های مسلح وابسته به جبهه النصره بود.

یگان های ارتش سوریه از سه محور خود را به این صحنه درگیری رساندند و در درگیری با گروه های مسلح  بر 75 درصد از مناطق تحت کنترل آنان مسلط شدند.

خبرنگار العالم به نقل از یک منبع نظامی گزارش کرد که نیروهای دفاع ملی که به انجام ماموریت های ویژه می پردازند، بعد از پاکسازی منطقه قاره به سمت دیرعطیه حرکت کردند. وجود غیرنظامیان دراین منطقه ، مانع از پیشروی نیروها شد ، از این رو ، نیروهای دفاع ملی برای اجتناب از آسیب زدن به غیرنظامیان ، عملیات ویژه ای به اجرا گذاشتند.

براساس این گزارش ، گروه های مسلح اهالی منطقه را به گروگان گرفتند و موجب رعب و وحشت آنان شدند. آنها همچنین به یک مرکز پلیس و بیمارستان دیرعطیه حمله و به کشتار پزشکان و پرستاران این بیمارستان اقدام کردند.

خبرنگار العالم به نقل از یک شاهد عینی گزارش کرد که صبح دیروز (چهارشنبه) و تقریبا" صدای تکبیر و به دنبال آن صدای تیراندازی و خمپاره به گوش رسید و پس ازآن عناصر مسلح به مرکز پلیس حمله کردند و تقریبا" ساعت چهار عصر اوضاع تا حدودی آرام شد.

منطقه دیرعطیه واقع در جاده بین المللی حمص - دمشق ، به دلیل عملیات تک تیراندازی تروریست ها، منطقه ناامنی برای مسافران بود و شمار زیادی از غیرنظامیان درآن ، جان خود را در تک تیراندازی از دست دادند.

خبرنگار العالم به نقل از یک منبع نظامی گزارش کرد که از سمت چپ و وسط و راست وارد این منطقه شدیم ، منطقه راست که همان راه شام است و نیروهای ما اکنون در مرکز دیرعطیه هستند و عناصر مسلح از سمت شرق و جنوب فرار کردند و نیروهای ما شماری از آنان را به هلاکت رساندند.

وی تاکید کرد : جاده شام دراین منطقه ، صد درصد امن است. اهمیت تسلط بر این منطقه به عنوان بخش مهمی از نبرد القلمون است که ارتش سوریه وارد آن شده  و نشانه های پیروزی ارتش در آن به چشم می خورد و همچنان به عملیات خود ادامه می دهد.

27-22:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها