بازنگری در تشکیلات جیش المهدی عراق

بازنگری در تشکیلات جیش المهدی عراق
جمعه 8 آذر 1392 - 09:12

العالم - رهبر جریان صدر با تشکیل کمیته ای تصمیم گرفت که ساختار تشکیلات جیش المهدی وابسته به جریان صدر را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدی صدر دربیانیه ای اعلام کرد که تصمیم به ساختارسازی جیش المهدی در شهر بغداد و نواحی آن گرفته است و یک کمیته محرمانه بر اجرای این تصمیم نظارت خواهد داشت.

وی از پیروان و طرفدارانش خواست تا با کمیته یاد شده همکاری کنند و گفت: هرکس از این تصمیم سرپیچی کند از خاندان صدر سرپیچی کرده است.

در این بیانیه آمده است: از آنجایی که مقاومت نظامی علیه اشغالگران بعد از خروج نماندین آنها پایان یافته و برخی کارهای ناشایست در عراق روی می دهد و درست یا نادرست به جیش المهدی نسبت داده می شود؛ لذا بر ما واجب است که وجهه این جیش عقیدتی را حفظ کنیم و از بروز مشکلات در این برهه پرهیز کرده و جلوی خشونت و برخورد را بگیریم.

وی افزود: به منظور سوء استفاده نشدن از نام و عنوان جیش المهدی از سوی اعضا یا برخی مغرضان لازم دیدم که این ارتش را در بغداد و همه نواحی آن ساختارسازی دوباره کنم.

مقتدی صدر از پیراوانش خواست که از این دستور بدون چون و چرا اطاعت کنند.

وی خطاب به پیروانش گفت: هیچ کس در بغداد تا اطلاع ثانوی حق ندارد ادعا کند که وابسته به جیش المهدی است.

برپایه این گزارش، مقتدی صدر در 26 نوامبر جاری انحلال جیش المهدی را در استان دیالی را اعلام و برخی از اعضای آن را اخراج کرد زیرا برخی اطلاعات حاکی از آن بود که اعضای جیش المهدی رژه ای نظامی در این استان اجرا کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها