الزهار: حماس همچنان در محور مقاومت قرار دارد

الزهار: حماس همچنان در محور مقاومت قرار دارد
جمعه 8 آذر 1392 - 18:59

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس، اخبار منتشر شده درباره خروج این جنبش از جرگه کشورهای محور مقاومت را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمود الزهار" که به مناسبت روز رسانه ای همبستگی با مساله فلسطین با پایگاه خبری شبکه المنار گفت وگو می کرد، درباره موضع گیری های عده ای از رهبران این جنبش در پی تحولات سوریه، که از آن به خروج حماس از صف مقاومت و ایستادگی تعبیر شد، تصریح کرد: موضع جنبش حماس هیچ گاه تغییر نیافته است، ما جنبشی هستیم که هر کنشگری را که ضد رژیم اشغالگر مقاومت می کند، تایید و حمایت می کنیم.
الزهار گفت: حمایت ما به آن معنی نیست که حتما با آن کنشگران، ائتلاف داشته باشیم یا با آنها همکاری سیاسی کنیم، اما در عین حال با هر کس که ضد توسعه طلبی و اشغالگری رژیم صهیونیستی می ایستد و از فلسطین و مقاومت حمایت می کند، همراهی می کنیم.
وی تصریح کرد: برخی از اظهارات مسوولان حماس به شیوه ای خاص تفسیر شد که به هیچ وجه با سیاست های این جنبش، همخوانی ندارد ؛ زیرا ما جنبشی هستیم که خواهان آزادی تمام سرزمین فلسطین می باشیم.
این عضو برجسته جنبش حماس در ادامه تاکید کرد که وقایع بهار عربی، مسیر ملت های عرب را از توجه به فلسطین منحرف کرد و مساله فلسطین، قربانی اختلافات داخلی کشورهایی شده است که درگیر بهار عربی بوده اند.
الزهار اصطلاح "بهار عربی" را اصطلاحی منفی خواند و افزود: می دانیم که پس از بهار، فصل تابستان می آید و پس از آن، به ترتیب، نوبت به پاییز و زمستان می رسد؛ کسانی که این نام را به تحرکات جهان عرب اطلاق کردند، در پی آن هستند که اوضاع جهان عرب، همین روند را طی کند.
وی سپس با اشاره به درگیری های داخلی، کشتار طایفه ای و اختلافات مذهبی که دامنگیر کشورهای عربی شده است، گفت: روندی که نام گذاران بهار عربی به دنبال آن بودند، در واقعیت هم رقم خورد به طوری که جهان عرب، پس از بهار عربی، مرحله ای به داغی تابستان را تجربه کرد.
این رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تنها راه بازگشت جهان عرب به مسیر صحیح را پایبندی به دو عامل دانست و افزود: عامل اول دور نگه داشتن فلسطین از مسایلی که دامنگیر جهان عرب شده است، به این معنی که نباید مساله فلسطین را با ترازوی معادلات داخلی کشورهای عربی سنجید.
وی اظهار داشت: جنبش حماس این عامل را در دستور کار قرار داد و از گروه های مقاومت فلسطین خواست از آن چه در برخی کشورهای عربی اتفاق می افتد، فاصله بگیرند.
الزهار درباره عامل دوم نیز گفت: ملت های عرب، باید خود سرنوشت خویش را به دست بگیرند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، افکار عمومی عربی بار دیگر موضوع فلسطین را به عنوان مساله اصلی و اساسی امت های عربی و اسلامی، در صدر مسایل خود قرار خواهند داد و حسابی جدا از صف بندی های مذهبی برای آن قایل خواهد شد. به نظر من، ملت های عرب، این عامل را محقق خواهند ساخت، هرچند تحقق آن نیازمند زمان خواهد بود.

26

پربیننده ترین خبرها