رقابت 20 شرکت برای نابودسازی سلاح شیمیایی سوریه

رقابت 20 شرکت برای نابودسازی سلاح شیمیایی سوریه
شنبه 9 آذر 1392 - 12:37

منابع وابسته به سازمان منع سلاح شیمیایی اعلام کردند که بیش از بیست شرکت، آمادگی خود را برای مشارکت در ماموریت انهدام سلاح شیمیایی سوریه اعلام کرده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " بيمو بيكاري" مدير اجرایی شرکت دولتی "ايكوكيم" در فنلاند در گفتگو با "رويترز" اعلام کرد که این شرکت، آمادگی خود را برای حضور در فرایند نابودسازی سلاح شیمیایی سوریه اعلام کرده است.

وی افزود: ما توجه و عنایت خود را به ارائه مناقصه درخصوص نابودی برخی از سلاح های شیمیایی سوریه اعلام کرده ایم.

این سازمان، یک هفته پیش از شرکت هایی که برای شرکت در نابودی سلاح های شیمیایی سوریه اعلام آمادگی کرده بودند، خواست که تمایل خود را برای انهدام حدود 800 تن از مواد شیمیایی و هفت میلیون و هفتصد هزار لیتر از زباله های مایع اعلام کنند.

سازمان منع سلاح شیمیایی در جستجوی شرکت هایی است که اجرای ماموریت انهدام سلاح شیمیایی سوریه را به عهده گیرند.

" أحمد أوزومجو " مدیر کل سازمان ممنوعیت شیمیایی روزجمعه(29 نوامبر) گفته بود که این سازمان با توجه به افزایش قابل ملاحظه تعداد اقداماتی که باید در هفته های آینده انجام دهد، تعداد بازرسان بین المللی را در سوریه افزایش خواهد داد.

وی افزود که این سازمان تعداد بازرسان بین المللی در سوریه را به حدود 30 نفر افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت که این اقدام ، مستلزم انجام اقدامات متعدد در مراکز مختلف از جمله جمع آوری مواد شیمیایی، جمع آوری نمونه های آزمایشگاهی برای انجام آزمایش درآینده و نظارت بر  عملیات بارگیری و تخلیه این مواد برای فرستادن آن به خارج از سوریه است.

اوزومجو پیشتر اعلام کرده بود که تیمی متشکل از 14 بازرس روز ششم نوامبر به سوریه رفته و تا ماه نوامبر در سوریه خواهد ماند تا اینکه تیم دگیری در هفته اول ماه دسامبر آتی جایگزین آن شود.

سازمان منع سلاح شیمیایی باید تا هفدهم ماه دسامبر، طرحی جامع را برای انهدام سلاح های شیمیایی در خارج از اراضی سوریه آمده کند.

به موجب تصمیم این سازمان ، باید همه مواد و سلاح های شیمیایی سوریه تا پنجم فوریه سال 2014 به خارج از این کشور انتقال یابد تا موادی که خطر بیشتری دارند ، قبل از 31 مارس سال آینده منهدم شود و دیگر مواد باقیمانده نیز باید حداکثر تا 30 ژوئن 2014 منهدم گردد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها