شورای صلح افغانستان در عربستان چه می‌کند

شورای صلح افغانستان در عربستان چه می‌کند
شنبه 9 آذر 1392 - 17:12

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان از سفر اعضای این شورا به عربستان سعودی برای شرکت در کنفرانس‎ صلح کشورهای اسلامی خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شهزاده شاهد" سخنگوی شورای عالی صلح گفت: اعضای شورای عالی صلح برای شرکت در کنفرانس‎ صلح کشورهای اسلامی به عربستان سعودی سفر می کند.
این کنفرانس در ادامه نشست‎های کشورهای اسلامی در عربستان سعودی صورت می‎گیرد.
به گفته شاهد، شرکت‌کنندگان این کنفرانس در مورد چگونگی ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بحث و گفت‎وگو خواهند کرد و به همین منظور قرار است برخی از اعضای این شورا به عربستان سعودی سفر کنند.
سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان تأکید کرد: قرار است یک کنفرانس وسیع اسلامی با حضور علمای کشورهای اسلامی در شهر «جده» برگزار شود و علمای شرکت‌کننده در آن برای ایجاد صلح و امنیت در افغانستان زمینه‌سازی کنند.
وی افزود: این نشست توسط شورای عالی صلح افغانستان برگزار می‌شود.
عربستان سعودی و پاکستان از جمله کشورهای اسلامی هستند که «امارت اسلامی طالبان» را به رسمیت شناختند، و اکنون می‎توانند نقش مهمی را در آوردن صلح و حضور طالبان پای میز مذاکره ایفا کنند.
باورها بر این است که این 2 کشور از کشورهایی هستند که به طالبان کمک مالی می‌کنند و دولت افغانستان نیز تنها راه‌حل مشکلات و بحران کنونی افغانستان را مذاکره و مصالحه دانسته و از هر تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
قرار است امروز نیز «نواز شریف»، نخست وزیر پاکستان به افغانستان سفر کرده و در مورد مذاکره و مصالحه با طالبان با دولت افغانستان گفت‎وگو کند.

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها