دور جدید حملات رسانه‌ای سعودی ضد توافق هسته‌ای

دور جدید حملات رسانه‌ای سعودی ضد توافق هسته‌ای
يکشنبه 10 آذر 1392 - 14:49

همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 حملات رسانه‌های سعودی برای تحریک افکار عمومی اعراب ضد ایران شدت گرفت، اما با امضای توافقنامه هسته‌ای در ژنو، این حملات بعد تازه ای به خود گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای و مطرح شدن موضوع نزدیکی روابط ایران و آمریکا رسانه‌های سعودی حملات گسترده‌ای را برای تحریک افکار عمومی در کشورهای عربی علیه برنامه هسته‌ای ایران به راه انداختند.
رسانه‌های سعودی در تبلیغات منفی خود ضد جمهوری اسلامی ایران، همه تلاش خود را به کار گرفتند تا اینگونه به مخاطبان عرب القا کنند که هرگونه مذاکرات غرب و ایران، به ضرر همه کشورهای منطقه است .. این رسانه‌ها حتی مدعی شدند که ایران به دنبال توافق با آمریکا است تا به ژاندارم منطقه تبدیل شود.!
اما پس از امضای توافقنامه هسته‌ای، با وجود استقبال شماری از همسایگان و حتی کشورهای عربی منطقه از این توافقنامه و اذعان غرب به حق ایران برای غنی سازی و چرخه سوخت و داشتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای، اینک رسانه‌های سعودی  دور جدیدی از حملات تبلیغاتی و رسانه‌ای را در خصوص "هدف ایران از غنی سازی" آغاز کرده‌اند.
در همین راستا "محمد آل الشیخ" نویسنده و روزنامه نگار سعودی امروز در مطلبی در روزنامه عربستانی "الجزیره" نوشت؛ نمایندگان غرب در گروه 1+5 اخیرا به "وعده‌های ایران" اعتماد کرده و به ایرانی‌ها حق غنی سازی داخل خاک خودشان را دادند، به شرط آنکه این غنی سازی به حد ساخت "بمب هسته‌ای" نرسد.
وی خاطرنشان کرد که این توافق 6 ماهه است ولی هزینه آن، تأمین همه چیزهایی است که ایران به دنبال آنها بود.
این نویسنده سعودی در ادامه با مطرح کردن مسائلی کاملا شبیه به ادعاهای مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضد جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: "هدف ایران دستیابی به سلاح هسته‌ای است" و "اگر غرب امیدوار است که حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران سیاستهای خود را تغییر دهد، در توهم است."
آل الشیخ در ادامه ادعاهای خود نوشت: "آیا می‌توان به اظهارات روحانی که گفته است ایران تحت هر شرایطی هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست، اعتماد کرد .. جواب منفی است."
وی برای مطرح کردن سندی جهت اثبات این ادعای مضحک و بی اساس خود به مخاطبان عرب، گفت: "دلیل این امر آن است که روحانی خودش گفته است: غنی سازی حقی آشکار و برای ما خط قرمزاست و هیچگاه متوقف نمی شود." !
آل الشیخ که به نظر می‌آید به دلیل سیاستهای مصرفی کشورش، استفاده تحمیلی از کالاها و تولیدات غربی را یک اصل و منطق غیر قابل بازگشت می‌داند؛ پیشنهاد غرض ورزانه غرب برای غنی سازی در خارج از خاک ایران را "وسوسه انگیز" توصیف کرد و ادامه داد: "مخالفت ایران با این پیشنهاد وسوسه انگیز باعث به وجود آمدن شک و تردید در خصوص اهداف ایران از غنی سازی اورانیوم در داخل این کشور به صورت محرمانه و به دور از نظارتهای بین المللی، می شود." !
این نویسنده سعودی تأکید کرد: "اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در برابر پارلمان این کشور مبنی بر فروپاشی توافق ایران و 1+5 در صورت اجرا نشدن هر کدام از بندهای آن، به معنای آن است که ایران همچنان به تهدید و عمل نکردن به تعهدات خود ادامه می‌دهد تا کاملا به همه چیز دست یابد."

پربیننده ترین خبرها