سخنرانی پرز برای سران کشورهای عربی در ابوظبی

سخنرانی پرز برای سران کشورهای عربی در ابوظبی
دوشنبه 11 آذر 1392 - 18:41

العالم - منابع صهیونیستی از سخنرانی رئیس رژیم اشغالگر قدس برای ۲۹ وزیر خارجه عربی و اسلامی در ابوظبی خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم ، روزنامه صهیونیستی"یدیعوت آحرانوت" نوشت که «شیمون پرز» دو هفته پیش در مقابل 29 وزیر خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی و اسلامی از جمله پسر پادشاه عربستان سعودی سخنرانی کرد.

این روزنامه از این اتفاق به عنوان «حادثه تاریخی» یاد کرد که در ابوظبی اتفاق افتاد و در آن وزرای خارجه بحرین، امارات، کویت، امان، یمن، قطر و نیز تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی و اسلامی همانند اندونزی، مالزی و بنگلادش حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، پرز که در دفترش در قدس نشسته و پشت سرش پرچم رژیم اشغالگر قرار داشت، از طریق ویدئو کنفرانس برای وزرای خارجه عربی و اسلامی سخنرانی کرد.

بر پایه این گزارش، «تری لارسن» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و «مارتین اندیک» فرستاده آمریکا در مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، این برنامه سخنرانی را ترتیب داده بودند.

یدیعوت آحرانوت همچنین نوشت که در حین سخنرانی پرز هیچ یک از وزرای حاضر در کنفرانس، سالن را ترک نکرد و پس از پایان سخنرانی همگی به افتخار پرز دست زدند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت که «توماس فریدمن» تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز که در این کنفرانس حضور داشت، این قضیه را فاش کرد.

منابع رسمی عربی تاکنون در باره صحت داشتن و یا نداشتن خبرروزنامه صهیونیستی اظهار نظر نکرده اند.

پربیننده ترین خبرها