خطر مرگ 4هزار کارگر خارجی؛

قطر صدای اتحادیه بین المللی کارگری را هم درآورد

قطر صدای اتحادیه بین المللی کارگری را هم درآورد
دوشنبه 11 آذر 1392 - 20:17

العالم - پس از اعتراض های متعدد بین المللی، این بار فدراسيون بين المللي اتحاديه هاي کارگري با تاکید بر وضعیت ناگوار کارگران خارجی در قطر و به بردگی گرفتن آنها برای ساخت تجهزات ورزشی مسابقات جام جهانی 2022 ، درباره پیامدهای هولناک سکوت مجامع بین المللی در این خصوص هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "میدل ایست اونلاین" نوشت: علی رغم خشم فزاینده جهانی، شرایط ناگوار و سخت کارگران خارجی در قطر در زمینه ساخت تجهیزات ورزشی مسابقات جام جهانی 2022 ، همچنان ادامه دارد و بهبودی در این زمینه حاصل نشده است.

سازمان های حقوق بشر، فدراسیون جهانی فوتبال و پارلمان اروپا مدت هاست که به بحث بیگاری کشیدن و بردگی کارگران خارجی در قطر برای ساخت تجهیزات ورزشی جام جهانی 2022 که تاکنون شماری از کارگران را به کام مرگ برده و شماری نیز به  بیماری های سخت مبتلا شده اند، پرداخته اند.

"شارون بارو"، دبيرکل کنفدراسيون جهاني اتحاديه هاي کارگری، گفت: در سفر چهار روزه ای که به قطر داشتیم، هیچ نشانی از بهبود شرایط معیشتی کارگران خارجی ندیدیم.

وی افزود: در جلسات استماع دردل های کارگران، حکایت های هولناکی بویژه درخصوص روند فزاینده بازداشت و زندانی کردن زنان و مردان و افزایش خشم و تنش در میان کارگران ساکن اردوگاه های کارگری، مطرح شد.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس نیز ماه سپتامبر در تحقیقی فاش کرد که 44 کارگر نپالی از تاریخ 4 ژوئن تا 8 اوت، بر اثر مشکلات قلبی یا حوادث حین کار، در قطر جان خود را از دست داده اند؛ زیرا کارگران خارجی ناچارند در گرمای 50 درجه و فقدان آب آشامیدنی و.. کار کنند.

این تحقیق، شیوع بیماری، اماکن مسکونی غیر بهداشتی و وضعیت ناگوار تغذیه را از دیگر مشکلات جدی کارگران خارجی در قطر عنوان کرده است.

فدراسيون بين المللي اتحاديه هاي کارگري هشدار داده است که در صورت ادامه این وضعیت ناگوار، 4 هزار کارگر خارجی تا قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در قطر جان خود را از دست خواهند داد.

فدراسیون جهانی فوتبال"فیفا" نیز درباره وضعیت معیشتی کارگران خارجی که برای ساخت تجهیزات ورزشی جام جهانی 2022 در قطر فعالیت می کنند هشدار داده و "جوزف بلاتر" رییس این فدراسیون به موارد متعدد نقض حقوق کارگران مهاجر در این کشور اذعان کرده است. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها