هلاکت تروریست های عربستانی در ریف دمشق

چهارشنبه 13 آذر 1392 - 13:05

شمار قابل توجهی از تروریستهای تبعه عربستان در عملیات نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی استان ریف دمشق به هلاکت رسیدند.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از سوریه گزارش داد، ارتش این کشور همچنان به پیشروی در"غوطه شرقی" در ریف دمشق ادامه می دهد و نظامیان ارتش سوریه تاکنون تعداد زیادی از اعضای گروه های مسلح را که اکثر آنها تبعه عربستان هستند، به هلاکت رسانده اند.

اسامی و تصاویر اعضای کشته شده این گروه ها به صورت روزانه در سایت های اینترنتی هوادار گروه های مسلح منتشر می شود.

ارتش سوریه همچنین توانسته است مواضع گروه های مسلح را پس از درگیری های سنگین پاکسازی کند.

گزارشها حاکی است، گروه های مسلح به علت از دست دادن اکثر سرکردگان خود دچار ضعف شده اند، و در حال عقب نشینی به سوی مناطق "الشیفونیه" و "دوما" هستند.

"سلیم حربا" کارشناس نظامی و راهبردی سوری در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ارتش سوریه در داخل منطقه غوطه شرقی و خارج آن صدها تروریست را به هلاکت رسانده است و تلاش می کند که مانع ورود تروریست ها به این منطقه شود.

ارتش همچنین در درگیری های منطقه "النبک" ده ها عضو گروه های مسلح را به هلاکت رساند و بقیه اعضای این گروه ها به مناطقی مانند "معلولا" فرار کردند و کلیسای "مارتقلا" را تصرف کردند. گروه های مسلح همچنین چند راهبه و همچنین  "پلاگیا سیّاف" کشیش کلیسا را ربودند. خبرها حاکی از انتقال گروگان ها به منطقه یبرود است.

خبر دیگر اینکه وقوع انفجار تروریستی نزدیک مؤسسه "حمایت مالی از خانواده های شهدا و مجروحین" در منطقه "الجسر الابیض" شهر دمشق 4 کشته و 17 زخمی برجای گذاشت.

یکی از افسران ارتش سوریه در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت : یک تروریست که کمربند انفجاری به خود بسته بود، کمربندش را هنگامی که نگهبان مؤسسه وی را بازرسی می کرد، منفجر کرد.

کارشناسان سیاسی معتقدند که حملات خمپاره ای و انتحاری گروه های مسلح در شهر دمشق، ناشی از شکست های مکرر این گروه ها در درگیری های ریف دمشق است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها