وقتی سلیمان در برابر عبدالله کرنش می کند!

وقتی سلیمان در برابر عبدالله کرنش می کند!
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 16:25

رییس جمهور لبنان که در سفر دو هفته پیش خود به عربستان سعودی با درخواست های عجیب و غریب سعودی ها و توهین های سران عربستان مواجه شده بود، با کرنش در برابر آنها، می گوید نباید به خرابکاری های ریاض در لبنان اعتراض کرد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السفیر، رئیس‌جمهوری لبنان می گوید که نباید با اتهام‌های بی‌اساس روابط تاریخی خود با عربستان را خراب و یا در مسائل و مشکلات دیگر کشورها مداخله کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان در افتتاحیه همایش بین‌المللی "مذاکره، حقیقت و دموکراسی" اظهار کرد: نباید با مطرح کردن اتهامات بی‌پایه و اساس علیه کشور "عزیز" عربستان، روابط با این کشور را خراب کرد. دشمن ما اهداف خود را یکی پس از دیگری محقق می‌سازد و امروز هدف دیگری را رقم زد. باید جهت‌گیری سلاح‌ها مشخص و از زمین دفاع شود.

وی که در برابر سخنان شب گذشته سیدحسن نصرالله و دیدگاه دبیرکل حزب الله مبنی بر نقش مستقیم آل سعود در انفجار سفارت ایران موضع گیری می کرد، عنوان داشت: ما در تلاش هستیم تا کشور ما با توجه به جایگاه و تجربه‌های ریشه‌دار خود در تحقق وحدت، تبدیل به مرکز گفتگوی تمدن‌ها شود. رئیس‌جمهوری لبنان افزود: نباید در بحران دیگر کشورها همچون سوریه مداخله و از یکی از طرف‌های درگیر حمایت کرد.

گفتنی است دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در یک مصاحبه مفصل تلویزیونی با شبکه OTV به واکاوی ابعاد گوناگون نقشه ها و طرح های سعودی ها در سوریه، لبنان و منطقه پرداخت و تاکید کرد که ریاض جرات جنگ با هیچ کشوری را ندارد و فقط پول می دهد و مزدور اجیر می کند تا کشورهای دیگر را به آشوب بکشد و گروه تروریستی عبدالله العزام را هم اجیر کرده بود تا سفارت ایران در بیروت را در انتقام از شکست های خود از این کشور، مورد حمله قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها