فراخوان جدید برای رانندگی زنان عربستانی

فراخوان جدید برای رانندگی زنان عربستانی
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 20:36

زنان فعال عربستانی از طریق پایگاه ارتباط اجتماعی تویتر فراخوان جدیدی برای رانندگی زنان در 28 دسامبر جاری منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نسیمه آل الساده یکی از این فعالان تاکید کرد که فراخوان جدیدی برای رانندگی در سراسر کشور در روز 28 دسامبر جاری منتشر شده که در واقع ادامه فراخوان قبلی و هدف از آن، از یاد نرفتن حق زنان در رانندگی است. وی افزود ما به این کار خود تا رسیدن به حقمان ادامه می دهیم.
گفتنی است زنان فعال سعودی در سپتامبر گذشته از زنان کشور خود خواستند که در روز 26 اکتبر برای رانندگی به خیابانها بیایند اما به منظور عدم درگیری با نیروهای پلیس به بیانیه صادره از وزارت کشور عمل و از رانندگی در روز مقرر خودداری کردند.
فعالان همچنین تاکید کردند که فراخوان ادامه خواهد داشت اما علی رغم هشدار وزارت کشور تعدادی از زنان به رانندگی اقدام کردند که این امر موجب شد پلیس آنها را جریمه کند.
چند روز قبل هم پلیس دو زن را در حال رانندگی در یکی از خیابان های ریاض متوقف و به مرکز پلیس منتقل کرد تا تعهدنامه ای مبنی بر عدم تکرار این اقدام امضا کنند.
سرلشکر منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور پیش از این اعلام کرده بود که زنان مجاز به رانندگی در عربستان نیستند و هر زنی که اقدام به رانندگی کند طبق قوانین با وی برخورد خواهد شد.
عربستان تنها کشور دنیاست که زنان در آن از حق رانندگی محرومند و برای سفر و کار و ازدواج نیاز به همراهی یک محرم دارند.
عزیزه الیوسف یکی از فعالان امروز چهارشنبه اعلام کرد محمد بن نایف در دیدار با تعدادی از فعالان زن گفت که این موضوع در دست بررسی است و به زودی خبرهای خوبی خواهید شنید اما زمانی را برای آن معین نکرد.
وی همچنین به نقل از بن نایف گفت مساله رانندگی زنان قوه قانونگذاری تصمیم می گیرد درحالی که ما قوه اجرایی کشور هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها