دیوار امنیتی صهیونیست ها؛ اینبار در مرز اردن

دیوار امنیتی صهیونیست ها؛ اینبار در مرز اردن
پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 07:59

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی از تصمیم این رژیم برای احداث دیوار در مرزهای فلسطین اشغالی با اردن و تکرار همان ماجرای احداث دیوار امنیتی در مصر در مرزهای اردن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عیرن اوفیر رئیس دایره احداث دیوار در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو رژیم صهیونیستی اظهار داشت که دیوار احداث شده در مرزهای مصر آخرین دیوار نخواهد بود و طرح هایی برای احداث دیوار مشابه در مرزهای اردن طراحی شده است.

در همین راستا، ارتش صهیونیستی امروز چهارشنبه 4/12/2013 از اتمام مراحل ساخت دیوار امنیتی در منطقه ایلات واقع در مرزهای فلسطین اشغالی با مصر خبر داد. ارتش عبری اخیرا آخرین مرحله از ساخت دیوار امنیتی در مرز سرزمین های اشغالی با مصر را که از 2 سال پیش آغاز کرده بود، به پایان رساند.

رادیو عبری افزود: رژیم صهیونیستی پس از قدرت گرفتن گروه های اسلامگرا در سینا ( واقع در شرق مصر) و افزایش احتمال حمله به مناطق جنوبی سرزمین های اشغالی، آخرین مرحله از ساخت دیوار امنیتی مذکور را آغاز کرده بود.

پایگاه خبری مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد ، طول دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی در مرز با مصر 245 کیلومتر است که بخش هایی از این دیوار از سیمان و بخش هایی نیز از سیم های خاردار ساخته شده و از منطقه رفح در شمال تا شهر ایلات در جنوب امتداد یافته است و با تکمیل آخرین مرحله از ساخت این دیوار، مرزهای زمینی بین مصر و سرزمین های اشغالی به طور کامل بسته خواهد شد.

رادیو عبری به نقل از یک افسر بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرد که نیروهای امنیتی صهیونیستی تحرکات گروه های اسلامگرا در منطقه سینا را به دقت تحت نظر دارند و از ورود آن ها به داخل سرزمین های اشغالی جلوگیری می کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در اظهاراتی مطبوعاتی از احداث این دیوار و نقش آن در تامین امنیت سرزمین های اشغالی و جلوگیری از نفوذ عناصر گروه های اسلامگرا و یا مهاجرت های غیر قانونی به سرزمین های اشغالی از شبه جزیره سینا تمجید کرده بود. رژیم صهیونیستی منطقه سینا را یکی از خطرناک ترین مناطق برای امنیت خود می داند.

لازم به ذکر است که نیروهای مشترکی از ارتش مصر و رژیم صهیونیستی از ماه سپتامبر گذشته عملیات های نظامی گسترده ای را علیه گروه های اسلامگرا در برخی مناطق در شمال سینا آغاز کرده اند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها