آمار خودکشی در اسرائیل چقدر است؟

آمار خودکشی در اسرائیل چقدر است؟
پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 17:32

تازه ترین تحقیقات در فلسطین اشغالی نشان می دهد که میانگین آمار تلاش برای خودکشی در بین کودکان، نوجوان و جوانان اسرائیلی بسیار بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تحقیقات شورای موسوم "محافظت از کودکان و نوجوانان" در فلسطین اشغالی نشان می دهد: اختلاف و شکاف عمیقی بین آمارهای رسمی بیمارستانها و گزارشهای رسمی درباره تلاش جوانان اسرائیلی برای خودکشی با آمارهای واقعی در این زمینه وجود دارد.
در این تحقیقات که قرار است اواخر ماه جاری میلادی به صورت رسمی منتشر شود، به عنوان مثال آمده است: بیمارستانها در طول سال 2011 میلادی 700 مورد تلاش برای خودکشی را گزارش کردند درحالی که واقعیت ثابت می کند که در طول این سال، 6000 مورد تلاش برای خودکشی در میان جوانان اسرائیلی وجود داشته است.
یتسحاق کدمان مدیرکل شورای یاد شده گفت: شورا 10 سال پیش نیز تحقیقات مشابهی انجام داد و به نتایج مشابهی رسید. این تحقیقات نشان داد که اختلاف و شکاف بسیار بزرگی بین آمارهای رسمی و آمارهای واقعی وجود دارد.
این تحقیقات به مطالعات یک پژوهشگر صهیونیست به نام هرائیل در بخش تربیتی دانشگاه "بار ایلان" استناد کرد.
در این مطالعات 8000 دانش آموز اسرائیلی زیر نظر قرار گرفتند و نتایج نشان داد که 5984 جوان در سال 2011 میلادی تلاش ناموفق برای خودکشی داشتند که این آمار در سال 2012 به طور گسترده ای بویژه در میان کودکان افزایش پیدا کرد؛ به گونه ای که در میان کودکان 9 ساله، 24 مورد تلاش برای خودکشی - در مقایسه با 5 الی 7 مورد در سالهای گذشته- مشاهده شد.
همچنین تلاشهای مخفیانه برای خودکشی در میان دختران جوان اسرائیلی نیز به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرد؛ به طوری که در سال 2011 میلادی، 579 دختر جوان دست به خودکشی نافرجام زدند. این آمار درسالهای قبل از آن، 164 مورد تلاش ناموفق برای خودکشی بود.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها