اعتراف موساد به ترور فرمانده ارشد حزب الله

اعتراف موساد به ترور فرمانده ارشد حزب الله
پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 18:54

یکی از اعضای موساد در گفتگو با نشریه فارین پالیسی به صورت تلویحی به ترور حسان اللقیس از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان اعتراف کرد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فارین پالیسی در گزارشی با عنوان "فهرست ترور اسرائیل؛ عملیات موساد برای حذف دشمنانش" با یکی از مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درباره ترور شهید حسان اللقیس به گفتگو نشست.

این مقام اطلاعاتی اسرائیل با این عنوان که "حسان اللقیس مسئول توسعه تسلیحات و جنگ افزارهای اطلاعاتی پیشرفته حزب الله" بوده است، مدعی شد: " ما درباره افرادی و سازمان هایی صحبت می کنیم که در فعالیت های هسته ای و تروریستی مشارک دارند، این افراد و سازمان ها نه تنها در ماموریت هایی برای کشورشان مشارکت دارند، بلکه شبکه ای بین المللی تشکیل داده اند که خطرناک ترین و قویترین شبکه ای است که من تاکنون با آن مواجه شده ام. هدف این ائتلاف ساخت بمب هسته ای و توسعه توانایی های مختلف موشکی است و اجرای حملات تروریستی انتحاری. هدف اسرائیل هم این است: حذف یک به یک این افراد.

اظهارات این مقام ارشد اطلاعاتی صهیونیستی و مطالبی که در ادامه می آید نشان دهنده اعتراف موساد به ترور فرمانده ارشد حزب الله است.

حسان اللقیس از فرماندهان حزب الله لبنان نیمه شب سه شنبه 12 آذر ماه با سلاح مجهز به صدا خفه کن در برابر منزلش در منطقه مسیحی نشین الحدث واقع در جنوب بیروت نزدیک به منطقه الضاحیه هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. حزب الله با صدور بیانیه ای متهم اصلی این ترور را دشمن صهیونیستی دانست که "قبلا نیز بارها و در چندین منطقه سعی کرده بود وی را هدف قرار دهد."

فارین پالیسی نوشت: اسرائیل یک فهرست اسامی را برای ترور آنها از سال 2004 تهیه کرد که از اسامی افرادی از ایران، سوریه، حزب الله لبنان، جهاد اسلامی فلسطین و حماس تشکیل شده است. در صدر این فهرست شهید عماد مغنیه قرار داشت.عماد مغنیه معروف به حاج رضوان از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ (۱۲ فوریه ۲۰۰۸) در انفجاری در دمشق ترور شد. شخص دوم ژنرال محمد سلیمان از مشاوران ارشد بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود که فارین پالیسی وی را رئیس "پروژه های خاص محرمانه" سوریه و فردی که اسد به وی تکیه زیادی داشت، عنوان می کند. حتی میر داگان رئیس پیشین موساد ژنرال ارشد سوری را مسئول ارتباط با ایران و حزب الله در پروژه های حساس می داند.گفته می شود ژنرال محمد سلیمان در مردادماه 1387 در ساحل طرطوس از داخل آب هدف قرار گرفته است.

فارین پالسی افزود: نفر دیگر محمد المبحوح از فرماندهان ارشد حماس است که در دوبی ترور شد و شهید حسن اللقیس نیز یکی دیگر از اسامی این فهرست بود.

براساس این گزارش، شهید اللقیس از سال های 1990 در اداره اطلاعات مشترک ارتش اسرائیل و موساد موسوم به AMAN پرونده داشت.

با این حال اگرچه گروه موسوم به "تیپ آزادگان اهل تسنن در بعلبک" (لواء احرار السنه) و همچنین سازمان "أنصار الأمة الإسلامية" مسئولیت این ترور را به عهده گرفته اند و مسئولان اسرائیل دست داشتن در این ترور را رد کرده است، اما بسیاری از رسانه های صهیونیستی به نقل از کارشناسان امنیتی خود اذعان دارند که شیوه این ترور همانند شیوه اسرائیلی ها است.

جیسون دیتز نویسنده سایت آنتی وار نیز در گزارشی نوشت: اینکه اسرائیل مسئول این ترور باشد، مسئله غافلگیر کننده ای نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها