بدرفتاری عربستان با کارگران خارجی +فیلم

جمعه 15 آذر 1392 - 14:20

العالم - سرکوب و رفتار نامناسب با کارگران خارجی در عربستان سعودی به ویژه به دنبال انتشار فیلم برخی از این رفتارهای زننده، انتقاد محافل حقوق بشری و بین المللی را به دنبال داشته است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق در باره بدرفتاری سعودی ها در حق کارگران خارجی و محاکمه عاملان آن شد.

این نهاد حقوق بشری تصریح کرد که بر اساس ویدیوهای منتشر شده، شاهد بدرفتاری نیروهای امنیتی عربستان با کارگران خارجی در این کشور پادشاهی هستیم که به هدف امرار معاش برای خود و خانواده های شان چشم به درهم های اندک آنها دوخته اند.

عربستان سعودی از چندی پیش به بهانه کمبود شغل برای اتباع خود، موج گسترده ای از سرکوب و اخراج کارگران خارجی بدون مجوز را شروع کرده است. به دنبال اجرای این برنامه تاکنون تصاویر تکان دهنده زیادی از برخورد خشن نیروهای سعودی با کارگران مهاجر در اینترنت منتشر شده است.

در این تصاویر کارگران اتیوپیایی با خشونت و بی رحمی تمام در خیابان یا در اماکن دیگر به شدت کتک زده می شوند و در مواردی هم به قتل می رسند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در ادامه افزود: عربستان با بازداشت هزاران کارگر خارجی در برخی مراکز بدون آب و غذا و در شرایط نامساعد بهداشتی، فاجعه ای انسانی را رقم زده است.

این نهاد خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان و بازگشت فوری آنها به کشورشان شد.

سازمان دفاع از حقوق بشر یادآور شد: شرایط نامناسب هزاران کارگر خارجی در عربستان از جمله دستمزدهای پایین، بدرفتاری کارفرمایان و سوء استفاده‌های جنسی در واقع چیزی جز بردگی نیست.

در همین راستا، وزارت خارجه اتیوپی خواستار بازگشت حدود 100 هراز نفر از اتباع خود در عربستان شد. هزاران کارگر اتیوپیایی در عربستان به دنبال ناآرامی ها و اعتراضات اخیر در بازداشت به سر می برند که سه تن از آنان در درگیری با پلیس سعودی کشته شدند.

از ابتدای سال جاری تا کنون حدود یک میلیون کارگر خارجی عربستان را ترک کرده اند در حالیکه بیش از 9 میلیون کارگر دیگر در این کشور به سر می برند که بیشتر آنها در مشاغلی با حقوق بسیار اندک که عربستانی ها از آن سر باز می زنند، مشغول بکارند.

روزنامه انگلیسی گاردین هشدار می دهد که اقدام عربستان سعودی علیه کارگران خارجی ممکن است اخراج دو میلیون نفر دیگر را در پی داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها