تروریستها حمله به مسیحیان سوریه را ازسرگرفتند

تروریستها حمله به مسیحیان سوریه را ازسرگرفتند
شنبه 16 آذر 1392 - 16:51

العالم - خبرنگار العالم در ریف دمشق از ادامه تهدید مسیحیان در سوریه از سوری گروه های مسلح و این بار ساکنان منطقه صیدنایا در القلمون خبر داد.

به گزارش خبرنگار العالم، گروه های مسلح بعد از ربودن چند راهبه از کلیسای "مارتقلا" در معلولا که چندی پیش اتفاق افتاد ، اکنون به تهدید ساکنان منطقه صیدنایا در القلمون روی آورده اند.

تهدیدهای برخی گروه های مسلح علیه شهروندان مسیحی در صیدنایا در ریف دمشق ، نگرانی ها را بیشتر کرده است ، این گروه ها به کلیسای تاریخی "شیروبیم" واقع در اطراف این منطقه حمله کردند و تلاش داشتند از محور رنکوس و تلفیتا وارد آن شوند.

بنابر این گزارش، تحرکات گروه های مسلح برای نفوذ به منطقه "دیرشیروبیم" در اطراف صیدنایا در القلمون ادامه دارد.

حمله چندی پیش گروه های مسلح به معلولا و عبادتگاه های تاریخی آن و ربودن راهبه ها که با واکنش های منفی متعددی همراه شد، دوباره از سوی این گروه ها از سرگرفته شده و گروه های مسلح بار دیگر به این منطقه واقع در ریف دمشق حمله کردند و موجب نگرانی برخی کشورهای اروپایی شده است که درخصوص حمله به میراث مسیحیان در بلاد شام هشدار داده بودند.

"ماريا سعاده" نماینده مجلس سوریه درگفتگو با العالم ، گفت: تفکر تکفیری در سوریه گسترش یافته است و گروه های مسلح به گسترش این تفکر در اروپا نیز تهدید کرده اند ، از این رو اروپایی ها باید در برابر آن موضعی آشکار اتخاذ کنند وگرنه آنها نیز در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

" سعاده يازجي" کارشناس امور مسیحیت گفت " گروه های مسلح از سه روز پیش وارد منطقه صیدنایا در ریف دمشق، شده و با نیروهای ارتش سوریه درگیر شدند و خانه ها را به آتش کشیدند.

يازجي افزود: طبيعي است که برای حفظ جان شهروندان و برای جلوگیری از ویرانی معلولا که فقط متعلق به سوری ها نیست ، بلکه متعلق به همه دنیاست ، ارتش سوریه از آن عقب نشینی کرد.

سعاده يازجي به خبرنگار العالم ، گفت: افراد مسلح ، 12 تا 17 راهبه و کودک یتیم را مجبور کردند که با آنان بروند.

فهرست حملات و تعرض گروه های مسلح به مقدسات اعم از مسلمانان و مسیحیان، به طور وسیع افزایش یافته به طوری که کلیساها و عبادتگاه های شهر الرقه به مقرهای داعش و گروه های دیگر تبدیل شده است.
مساله فقط به مقدسات دینی محدود نمی شود، گروه های مسلح ، تهدید کرده اند ریختن خون هرکسی که با نظر آنان مخالفت کند ، مباح است.

حمله گروه های مسلح به کلیساها و عبادتگاه ها ، در وهله اول با هدف اهانت به مقدسات همگان به ویژه ساکنان روستاهای مسیحی نشین در کوه های القلمون صورت می گیرد و این حملات ، موجب نگرانی همه درخصوص میراث مسیحیان در معلولا و صيدنايا شده است.
6-22:45 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها