حمایت اردوغان از تروریسم در سوریه

حمایت اردوغان از تروریسم در سوریه
يکشنبه 17 آذر 1392 - 12:28

نخست وزیر سوریه تاکید کرد که دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در سوریه و مهیا کردن گذرگاهای امن برای نفوذ تروریستها به سوریه ادامه می دهد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "وائل الحلقی" در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: دولت اردوغان در جنایت ریختن خون سوری ها دست دارد، و سیاست های این دولت همچنان محکوم به بلندپروازیهای خیالی اردوغان به هدف سلطه بر کشورهای منطقه از طریق سهیم شدن در اجرای نقشه آمریکا در منطقه است.
وی افزود: همه شعارهای اردوغان درباره فلسطین و آزادی و دموکراسی و پایان دادن به مشکلات با کشورهای همسایه پوچ است و سیاست او به روابط بین دو ملت سوریه و ترکیه زیان رسانده و مشکلاتی را برای همه کشورهای همجوار ایجاد کرده است و همچنین مقبولیت او کاهش یافته و همه ادعاهای او به توهم و خیال مبدل گشته است.
الحلقی خاطرنشان کرد: سوریه امروز با تروریسمی جهانی درحال نبرد است که از 83 کشور جهان آمده است و انواع جنایت ها را مرتکب می شود اما سوریه مصمم است که به نبرد خود علیه تروریسم تا از بین بردن آخرین تروریست در خاک سوریه ادامه دهد.
وی تاکید کرد: دولت سوریه بدون هرگونه پیش شرط در اجلاس ژنو 2 به منظور گفت وگو با مخالفان شرکت خواهد کرد؛ البته مخالفانی که خواهان ترسیم آینده سوریه براساس خواست ملت آن هستند. دولت سوریه هرگونه پیش شرط را از هر طرف که باشد، نمی پذیرد اما درعین حال رویکرد بازی درخصوص بحث و گفت وگو درباره همه مسائل در میز گفت وگوها دارد به گونه ای که همه توافق های حاصل شده به ملت سوریه عرضه شود زیرا این ملت سوریه است که تنها حق تعیین آینده سیاسی خود را دارد.
الحلقی گفت: سوریه در معرض جنگی تروریستی با ابعاد متعدد سیاسی و نظامی واقتصادی و رسانه ای است به گونه ای که گروههای تروریستی همه بخش های خدماتی و معیشتی نظیر راهها، پل ها، خطوط راه آهن و تاسیسات آموزشی و تربیتی و بهداشتی، ادارات و کارخانه ها و کارگاهها را هدف قرار می دهد . فقط 721 کارگاه در شهر حلب با هزینه ساخت 196 میلیارد لیره بعد از سرقت تجهیزات و انتقال آنها به ترکیه درسایه آگاهی دولت اردوغان، نابود شده است. برخی از این کارگاهها نظیر ریسندگی و بافندگی رقیب صنعتی ترکیه به شمار می رفتند.
وی تنها زیانهای بخش صنعت سوریه را 342 میلیارد لیره سوریه عنوان کرد اما در عین حال تاکید نمود که دولت سوریه برای احیای این بخش عزم جدی دارد.

پربیننده ترین خبرها