لو رفتن نقش اخوان در بحران سوریه

لو رفتن نقش اخوان در بحران سوریه
يکشنبه 17 آذر 1392 - 19:53

سند فاش شده ای که حاکی از حضور و نفوذ اخوان المسلمین در سوریه از سال 2010 است، نشان می دهد که این گروه طرحی چهارساله را برای ایجاد آشوب و ناامن کردن اوضاع سوریه تدارک دیده بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این سند که توسط یک منبع ترکیه ای وابسته به اخوان المسلمین تایید شده از آغاز سال 2010 میان 300 عضو ارشد اخوان توزیع شده بود و از محتوای آن پیدا است که دستگاههای جاسوسی فعال وابسته به اخوان المسلمین در داخل سوریه حضور داشته اند.
بر اساس این سند، دستگاه جاسوسی اخوان توانسته به سازمان اطلاعات و ارتش سوریه نفوذ کند و  از زنان عضو نیز برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده است.
سند مزبور نشان می دهد که اخوان المسلمین اینگونه برنامه ریزی کرده است که با تمرکز بر فعالیت های سازمان حقوق بشر و تبانی با دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلستان است، به بزرگ نمایی مسایل سوریه پرداخته و با ارایه آمار و ارقام نادرست و تصاویر جعلی برای شبکه های ماهواره ای خوراک خبری تامین کند.

مهمترین نکات این سند هدف کلی آن است که بر اساس آن، ساختن یک گروه قدرتمند طبق خصوصیات یک جنبش اسلامی معاصر است که قادر باشد نقش موثری در عرصه سوریه ایفا کند و زمان اجرای طرح نیز 4 سال (2010-2014) تعیین شده است.
اهداف فرعی آن نیز عبارتند از مدیریت درگیری با دولت سوریه بر اساس سه محور سیاسی – رسانه ای، امنیتی و حقوق بشر.
اقداماتی که اخوان برای اجرایی شدن طرح خود در سوریه اتخاذ کرده عبارت است از: نفوذ تعدادی از جوانان اخوانی در جنبش مردمی سوریه برای هدایت آنها به سوی هدف مورد نظر و تشکیل کارگروه هایی در فیسبوک، توییتر، سایت های خبری و نیز تشکیل کارگروهی برای هدایت شبکه های ماهواره ای به خصوص الجزیره، العربیه و "بی بی سی" برای ارسال اخبار و ویدیو.
در این سند تأکید شده است که یک گروه برای به راه انداختن اعتراضات هر روزه در خیابانها و نیز جمع آوری بیش از نیم میلیون شماره موبایل در داخل سوریه برای ارسال پیامک به شبکه های ماهواره ای تعیین شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها