جاده بین المللی حمص – دمشق پاکسازی شد

جاده بین المللی حمص – دمشق پاکسازی شد
دوشنبه 18 آذر 1392 - 16:43

نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی کامل شهر مهم و راهبردی "النبک" در منطقه "القلمون"، کنترل جاده بین المللی حمص - دمشق را هم کاملا در دست گرفتند.

مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق روز دوشنبه از پاکسازی کامل شهر راهبردی "النبک" در منطقه القلمون ریف دمشق و فراهم شدن زمینه پاکسازی دیگر مناطق از جمله یبرود و رنکوس و قطع یکی دیگر از شریان های امدادرسانی به تروریست ها  خبر داد.

 "حسین مرتضی" گزارش داد که ارتش سوریه با پاکسازی کامل شهر راهبردی النبک چند انبار سلاح و کارگاه های آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده متعلق به تروریست ها را در این منطقه کشف و ضبط کرده است.

وی گفت: اهمیت النبک به این دلیل است که  این شهر گذرگاه اصلی گروه های مسلحی محسوب می شد که از عرسال و یبرود از طریق مزارع العرقوب به مناطق البادیه یا الناصریه و جیرود می آمدند.

حسین مرتضی، گستردگی شهر النبک، امتداد آن در مسیر بین المللی دمشق- حمص، دربرگرفتن بخش وسیعی از دشت ها و ارتفاعات بین ریف حمص جنوبی و ریف دمشق شمالی و در نهایت سلب هرگونه مانور از تروریست ها در این منطقه را از نکات راهبردی این شهر عنوان کرد.

حسین مرتضی خاطرنشان کرد: با پاکسازی شهرک های قاره و دیر عطیه، تروریست ها به النبک گریختند، زیرا این شهر خط مستقیم امدادرسانی به گروه های مسلح محسوب می شد و با موفقیت جدید ارتش و پاکسازی النبک، این گروه ها شریان حیاتی خود را از دست دادند. 
حسین مرتضی تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه عملیات پاکسازی النبک را با مهارت کامل انجام دادند؛ آنها ابتدا راه های امداد رسانی به تروریست ها را قطع کردند و بعد دام های پیچیده ای  را که گروه های مسلح از قبل گذاشته بودند دور زدند و قدرت دفاعی آنها را متلاشی کردند.

وی گفت: ارتش سوریه در این عملیات چندین انبار سلاح پیشرفته و مواد منفجره پیش ساخته، پناه گاه ها و چند دستگاه خودروی بمب گذاری شده آماده تروریست ها را کشف و ضبط کردند.

مدیر دفتر العالم در دمشق اظهار داشت که شماری از تروریست ها با پاکسازی شهر النبک به سوی الضمیر و یبرود گریختند.
وی افزود: به دنبال این پیروزی مهم ارتش سوریه، گروه های مسلح مستقر در النبک از جمله "جنبش آزادی شام"، "جبهه النصره"، گروه هایی از جیش الاسلام و داعش یکدیگر را به عنوان عامل این شکست متهم کردند.

 

پربیننده ترین خبرها