انتقاد ازموضع حزب مصر قدرتمند درباره قانون اساسی

انتقاد ازموضع حزب مصر قدرتمند درباره قانون اساسی
سه شنبه 19 آذر 1392 - 10:18

شماری از سیاستمداران از موضع حزب "مصر قدرتمند" در خصوص رای منفی به اصلاحات قانون اساسی و دعوت مردم به رد قانون اساسی انتقاد کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، احمد ربیع الغزالی کارشناس جنبش های اسلامی خاطرنشان کرد که حزب "مصر قدرتمند" از تناقض رنج می برد، این حزب با قانون اساسی 2012 در دوران حکومت محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده مصر، موافقت کرد اما به اصلاحات کنونی قانون اساسی رای منفی می دهد.
وی در مصاحبه با "الیوم السابع" درخواست کرد که حزب مصر قدرتمند علل دادن رای منفی به اصلاحات قانون اساسی و رای مثبت به قانون اساسی در سال 2012 را اعلام کند.
الغزالی گفت: اصلاحات قانون اساسی بسیار بهتر از قانون اساسی 2012 است که در آن مواد بسیاری وجود داشت که در کنار استفاده از عبارت های نادرست، آزادی ها را محدود می کند.
سامح عید از رهبران جدا شده اخوان المسلمین و کارشناس جنبش های اسلامی نیز خاطرنشان کرد رای منفی حزب "مصر قدرتمند" به اصلاحات قانون اساسی، اقدام خوبی است و باعث رقابت با طرفداران آن خواهد شد.
وی گفت: موضع مصر قدرتمند با موضع اخوان المسلمین که خواستار تحریم کامل است، تفاوت دارد.
سامح عید اظهار داشت: بهتر است این قانون اساسی شاهد استقبال شهروندان باشد تا به درصدی که در قانون اساسی 2012 رسیده بود، برسد که با این وضع رقابت شدید خواهد شد. 
از سوی دیگر محمود العلایلی سخنگوی کمیته انتخابات جبهه نجات تاکید کرد که ابراز تمایل حزب "مصر قدرتمند" به رای منفی به اصلاحات قانون اساسی اولین موضع روشن این حزب به شمار می رود.
وی افزود: نباید حزب مصر قدرتمند فکر کند که موضع آن در قبال قانون اساسی نقشه راه را متوقف خواهد کرد زیرا ملت مصر بر تکمیل آن و رای مثبت به اصلاحات قانون اساسی آینده اصرار دارد.
العلایلی گفت: مصر قدرتمند باید جبهه ای را اعلام می کرد که از آنها در تصمیم شان حمایت می کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها