مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا آغاز شد

مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا آغاز شد
سه شنبه 19 آذر 1392 - 13:20

مراسم رسمی بزرگداشت نلسون ماندلا با حضور سران و مقامات بیش از 90 کشور جهان در ورزشگاه یکصد هزار نفری اف ان بی شهر سوتئو در جنوب شهر ژوهانسبورگ آغاز شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مراسم یادبود ماندلا، رهبر جنبش ضد آپارتاید و نخستین رییس جمهوری سیاهپوست آفریقای جنوبی، ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در استادیوم "اف‌ان‌بی" آغاز ‌شد و حدود چهار ساعت به طول خواهد انجامید.
با وجود بارندگی در ژوهانسبورگ، شمار زیادی از مردم شب گذشته را در نزدیکی استادیوم محل برگزاری مراسم گذراندند تا بتوانند با باز شدن درها، وارد این محل شوند. دهها هزار نفر دیگر هم از طریق صفحه‌های بزرگ تلویزیون، شاهد اجرای این مراسم خواهند بود.
خبرها حاکی است که حدود چهار هزار خبرنگار ، عکاس و تصویر بردار مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا رهبر فقید جنبش ضد تبعیض نژادی آفریقای جنوبی را پوشش می دهند و این در حالی است که مردم آفریقای جنوبی زیر باران شدید در این مراسم شرکت کردند.
به مناسبت حضور رهبران کشورهای جهان در این مراسم، پلیس آفریقای جنوبی تمهیدات امنیتی ویژه‌ای را در این محل تدارک دیده است.

در این مراسم، پس از سخنرانی نمایندگان خانواده آقای ماندلا، دبیرکل سازمان ملل و رییسان جمهوری حاضر در جایگاه ویژه از جمله باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، سخنرانی خواهند کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها